Käytännön kehittäminen : Case: Levi Spirit Service Center Oy
Nuorteva, Salla; Lapintie, Pinja (2020)
Nuorteva, Salla
Lapintie, Pinja
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003163478
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003163478
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Vanajanlinna Groupiin kuuluva Levi Spirit
Service Center Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yrityksen työntekijöille käsikirja,
jonka kautta heidän olisi mahdollista parantaa käytännön työprosessin sekä asiakkaan
kohtaamisen laatua luksusmatkailukohteessa. Yksinkertaisen ja mukautuvan
käsikirjan avulla on tarkoitus helpottaa ennakointia, käytännön prosesseja ja uusien
työntekijöiden perehdyttämistä.
Jokainen yritys pyrkii omalta osaltaan parhaimpaan laatuun, oli kyse sitten laadukkaista
tuotteista, palveluista tai esimerkiksi järjestelmistä. Parhaan laadun saavuttamiseksi
tarvitaankin tehokkaita ja ketteriä toimintatapoja, jotta pystytään vastaamaan
sekä yrityksen että asiakkaan tarpeisiin.
Aineisto kerättiin työskentelemällä yrityksessä, havainnoimalla kahdessa eri jaksossa,
haastattelemalla ja keskustelemalla yrityksen avainhenkilöiden kanssa sekä tekemällä
SWOT-analyysi. Työ toteutettiin tutkimalla laatuun ja luksukseen sekä viestintään
ja perehdyttämiseen liittyviä teorioita.
Työn tuloksena syntyi käsikirja, joka on joustava ja helposti muokattavissa yrityksen
muuttuvien tarpeiden mukaan. Käsikirja antaa hyvän pohjan yrityksen yhteisten toimintamallien selkeyttämiseen. Työ toteutettiin työelämälähtöisenä toiminnallisena
opinnäytetyönä, joka vastasi toimeksiantajan toiveisiin ja tarpeisiin.
Service Center Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yrityksen työntekijöille käsikirja,
jonka kautta heidän olisi mahdollista parantaa käytännön työprosessin sekä asiakkaan
kohtaamisen laatua luksusmatkailukohteessa. Yksinkertaisen ja mukautuvan
käsikirjan avulla on tarkoitus helpottaa ennakointia, käytännön prosesseja ja uusien
työntekijöiden perehdyttämistä.
Jokainen yritys pyrkii omalta osaltaan parhaimpaan laatuun, oli kyse sitten laadukkaista
tuotteista, palveluista tai esimerkiksi järjestelmistä. Parhaan laadun saavuttamiseksi
tarvitaankin tehokkaita ja ketteriä toimintatapoja, jotta pystytään vastaamaan
sekä yrityksen että asiakkaan tarpeisiin.
Aineisto kerättiin työskentelemällä yrityksessä, havainnoimalla kahdessa eri jaksossa,
haastattelemalla ja keskustelemalla yrityksen avainhenkilöiden kanssa sekä tekemällä
SWOT-analyysi. Työ toteutettiin tutkimalla laatuun ja luksukseen sekä viestintään
ja perehdyttämiseen liittyviä teorioita.
Työn tuloksena syntyi käsikirja, joka on joustava ja helposti muokattavissa yrityksen
muuttuvien tarpeiden mukaan. Käsikirja antaa hyvän pohjan yrityksen yhteisten toimintamallien selkeyttämiseen. Työ toteutettiin työelämälähtöisenä toiminnallisena
opinnäytetyönä, joka vastasi toimeksiantajan toiveisiin ja tarpeisiin.