Valtakunnalliset sairaalakirjastopäivät Porissa 2010
Soini, Säde (2011)
Soini, Säde
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011090512865
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011090512865
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja toteuttaa joka toinen vuosi järjestettävät valtakunnalliset sairaalakirjastopäivät. Tapahtuma järjestettiin 15.-16. Huhtikuuta 2010. Tämä oli ensimmäinen kerta kun tapahtuma pidettiin Porissa. Tapahtuman tilaaja oli Bibliotecharii Medicinae Fenniae Ry. Järjestämisestä vastasi Satakunnan sairaanhoitopiirin kuntayhtymän tieteellinen kirjasto. Tapahtumapaikkana toimi Satakunnan keskussairaalan auditorio. Tapahtuman teemana oli ”Kirjasto – terapiaa, tietoa, tutkimusta”, ja molemmille päiville oli varattu aiheeseen liittyviä luentoja. Ensimmäisen päivän illalle oli lisäksi suunniteltu vapaampaa ohjelmaa.
Tapahtuman suunnittelussa ja järjestämisessä käytettiin apuna projektityöskentelyä. Opinnäytetyön tekijällä oli omat vastuualueensa, joiden lisäksi hän toimi apulaisena muissa tehtävissä. Osallistujilta kerättiin tapahtuman yhteydessä palaute lomakkeen muodossa, jonka avulla voitiin katsoa oliko tapahtuma onnistunut ja minkälaisia kehitysehdotuksia sieltä nousi. Opinnäytetyön tekijä oli mukana tapahtumassa, joka mahdollisti havainnoinnin paikan päällä.
Opinnäytetyön tekijä oli mukana alusta loppuun ja tämä opinnäytetyö on raportti kaikesta tehdystä työstä. Opinnäytetyö koostuu teoriasta sekä sen soveltamisesta käytännössä. Teoriaosassa on käsitelty sekä tapahtumanjärjestämistä että projektityöskentelyä. Työssä on selostettu yksityiskohtaisesti etenemisvaiheet ja työtehtävät. Viimeiseksi on koottu asiakaspalautteet ja niistä tehty yhteenveto sekä lopputulokset.
Osallistujilta kerätty palaute oli lähes poikkeuksetta positiivista, eikä kehitysehdotuksia juurikaan noussut esiin. Palautelomakkeessa pyydettiin arvostelemaan tapahtuma asteikolla 1-5, jossa 1 vastasi erittäin huonoa ja 5 erittäin hyvää. Keskiarvoksi tuli 4,7. Tapahtuman tilaaja oli erittäin tyytyväinen tähän tulokseen, kuten myös järjestäjät
Tapahtuman suunnittelussa ja järjestämisessä käytettiin apuna projektityöskentelyä. Opinnäytetyön tekijällä oli omat vastuualueensa, joiden lisäksi hän toimi apulaisena muissa tehtävissä. Osallistujilta kerättiin tapahtuman yhteydessä palaute lomakkeen muodossa, jonka avulla voitiin katsoa oliko tapahtuma onnistunut ja minkälaisia kehitysehdotuksia sieltä nousi. Opinnäytetyön tekijä oli mukana tapahtumassa, joka mahdollisti havainnoinnin paikan päällä.
Opinnäytetyön tekijä oli mukana alusta loppuun ja tämä opinnäytetyö on raportti kaikesta tehdystä työstä. Opinnäytetyö koostuu teoriasta sekä sen soveltamisesta käytännössä. Teoriaosassa on käsitelty sekä tapahtumanjärjestämistä että projektityöskentelyä. Työssä on selostettu yksityiskohtaisesti etenemisvaiheet ja työtehtävät. Viimeiseksi on koottu asiakaspalautteet ja niistä tehty yhteenveto sekä lopputulokset.
Osallistujilta kerätty palaute oli lähes poikkeuksetta positiivista, eikä kehitysehdotuksia juurikaan noussut esiin. Palautelomakkeessa pyydettiin arvostelemaan tapahtuma asteikolla 1-5, jossa 1 vastasi erittäin huonoa ja 5 erittäin hyvää. Keskiarvoksi tuli 4,7. Tapahtuman tilaaja oli erittäin tyytyväinen tähän tulokseen, kuten myös järjestäjät