Hahmo valmiiksi digitaalisen kuvanveiston avulla : case Longtail
Salminen, Sini (2020)
Salminen, Sini
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003193678
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003193678
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda tasohyppelyn 3D-malli, jossa on valmiit tekstuurit. Työn toimeksiantajana oli Hologram Monster, jonka peliin hahmo valmistui. Opinnäytetyössä käsiteltiin ja kuvattiin hahmon luomisessa käytettävät ohjelmat ja tekovaiheet.
Hahmon luominen aloitettiin Zbrush-ohjelmassa, jossa tehtiin mallin yksityiskohtainen versio digitaalisen kuvanveiston avulla. Hahmon yksinkertainen pelimoottoriin tuleva 3D-malli rakennettiin Zbrushissa tehdyn version avulla Blenderissä. Hahmon tekstuurit luotiin Substance Painterissa yksityiskohtaisen mallin avulla.
Työn haasteena oli löytää faktatietoa työssä käytetyistä ohjelmista, löydetty tieto kertoi enemmän miten ohjelmia käytetään. Malli valmistui aikataulun mukaisesti ja vastasi työnantajan odotuksia, valmis malli hyväksyttiin työnantajan projektiin.
Hahmon luominen aloitettiin Zbrush-ohjelmassa, jossa tehtiin mallin yksityiskohtainen versio digitaalisen kuvanveiston avulla. Hahmon yksinkertainen pelimoottoriin tuleva 3D-malli rakennettiin Zbrushissa tehdyn version avulla Blenderissä. Hahmon tekstuurit luotiin Substance Painterissa yksityiskohtaisen mallin avulla.
Työn haasteena oli löytää faktatietoa työssä käytetyistä ohjelmista, löydetty tieto kertoi enemmän miten ohjelmia käytetään. Malli valmistui aikataulun mukaisesti ja vastasi työnantajan odotuksia, valmis malli hyväksyttiin työnantajan projektiin.