Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

IT-palvelunhallinnan järjestelmän luonti

Pohja, Tomi (2020)

 
Avaa tiedosto
Tomi_Pohja.pdf (1.868Mt)
Lataukset: 


Pohja, Tomi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003233769
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli käyttöympäristön sopivan ITSM-järjestelmän suunnittelu ja automatisointi. Tämä korvaa nykyisen käytössä olevan Microsoft System Center Service Managerin käytön tulevaisuudessa. Uusi työkalu luotiin käyttäen Confluencea sekä Jira Service-Deskiä. Työkalun käyttöönotto on kesäkuussa 2020, jolloin vanha työkalu syrjäytetään ja otetaan uusi tilalle. Työ vaati perehtymistä Jira ServiceDesk- järjestelmään, joka on syksyllä 2019 kehitystyössä valittu Elenian ITSM-järjestelmäksi sekä ITSM-työkalun perusteet & mallinnus. Työ vaati myös perehtymistä syvemmin palveluhallinnan prosessien tuntemukseen. Työssä käytiin läpi teorian perusteet ITSM-järjestelmästä, Confluencesta sekä Jira ServiceDeskistä. Tämän jälkeen käytännön osuudessa luotiin uusi työkalu Jira SD:tä käyttäen.

Opinnäytetyön tutkimus ja kehittämistoiminnan tavoitteissa oli otettava huomioon näkemys sekä oppi ITSM-järjestelmästä sekä kokonaisuudessaan palvelunhallinnan toteuttamisessa palveluyrityksessä.

Opinnäytetyö painottui palvelunhallinnan ITSM-työkalun luontiin ja automatisointiin. Työhön ei sisälly IT-toiminnan tai prosessien organisointia tai työkalun käyttöönottoa. Tuloksissa käy ilmi, että työssä saatiin luotua perustason työkalu, jossa määritettiin eri palvelutasot ja palvelupyynnöt. Palvelupyyntöryhmät muuttuivat opinnäytetyön lopussa, joten nämä käydään läpi tuloksissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste