Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Social selling : B2B-myynnin apuna : case: Kone Hissit Oy

Linne, Jyrki; Salonen, Petra (2020)

Avaa tiedosto
Linne_Jyrki_Salonen_Petra.pdf (1.655Mt)
Lataukset: 


Linne, Jyrki
Salonen, Petra
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003263916
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään B2B-myyntiä, joka on kokenut digitalisaation myötä kovan muutoksen. Tämän johdosta verkostoituminen ja sosiaalisen median hyödyntäminen on yhä tärkeämmässä roolissa modernissa myynnissä. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Social sellingiä B2B-myynnin apuna. Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi Kone Hissit Oy ja sen tavoitteena oli selvittää, voisiko LinkedIniä hyödyntää modernin myynnin kanavana verkostojen ja myynnin kasvattamiseen.

Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin käyttäen sekä kvalitatiivista eli laadullista, että kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyön teoria pohjautui pääosin kirjalliseen materiaaliin, joka koostui muuttuneesta B2Bmyynnistä, Social sellingistä, verkostoista, megatrendeistä, sekä henkilö- & asiantuntijabrändeistä. Opinnäytetyötä varten toteutettiin kolme teemahaastattelua eri taustaisille Social sellingin asiantuntijoille ja yksi lomakehaastattelu Kone Hissit Oy:n myynnin parissa työskenteleville henkilöille.

Opinnäytetyön tutkimuksen mukaan Social selling on pitkäaikainen prosessi, joka vaatii myynnin ja markkinoinnin saumatonta yhteistyötä. Verkostoitumisen taito ja oman asiantuntijuuden esille tuominen on oleellisessa asemassa modernissa myynnissä. Nykyajan myyjien on tärkeää tuottaa asiakkaille uutta ja liiketoimintaa kehittävää tietoa ja olla läsnä niissä kanavissa missä asiakkaatkin ovat.

Opinnäytetyön tutkimustulosten avulla saatiin selvitettyä, miten tähän mennessä Social sellingiä oli myyntityössä hyödynnetty Kone Hissit Oy:ssä ja mitkä asiat koettiin haasteina Social sellingin hyödyntämisessä. Tutkimustuloksista voitiin todeta, että ammatillista verkostoitumista sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä pidettiin tärkeänä myynnin kannalta. Sosiaalista mediaa oli hyödyntänyt työssään vain kolmasosa vastaajista. Sisällön tuottaminen ja ajanpuute koettiin suurimpina haasteina Social sellingin hyödyntämättömyydelle.

Vaikka myynti on murroksessa, on Social sellingissä kysymys normaalista, asiakkaan tarpeet huomioivasta myynnistä, joka on ihmiseltä ihmiselle tapahtuvaa vuorovaikutuksellista palvelua digitaalisissa kanavissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste