Digitaalisuus oppimismenetelmänä opiskelijoiden ja opettajien näkökulmasta Centria-ammattikorkeakoulussa
Komulainen, Petra (2020)
Komulainen, Petra
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003253878
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003253878
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus oli selvittää digitaalisuutta oppimismenetelmänä opiskelijoiden ja opettajien näkökulmasta Centria-ammattikorkeakoulussa. Tutkimuksessa keskityn monimuoto-opiskeluun, oppimiseen, opettajuuteen ja digitaalisuuteen.
Opinnäytetyön teoreettinen osio käsitteli eri digivälineitä opiskelussa sekä opettajuudessa. Opinnäytetyön pääpaino oli digitaalitaloudessa ylemmässä ammattikorkeakoulututkinnossa.
Koska vastausprosentti jäi pieneksi, on kyselyssä saatuihin tuloksiin suhtauduttava varauksella. Voidaan kuitenkin päätellä, että digitaalisuus ja monimuoto- sekä verkko-opiskelu on nykypäivää ja niiden käyttö lisääntyy enenevässä määrin ammattikorkeakouluissa.
Opinnäytetyön teoreettinen osio käsitteli eri digivälineitä opiskelussa sekä opettajuudessa. Opinnäytetyön pääpaino oli digitaalitaloudessa ylemmässä ammattikorkeakoulututkinnossa.
Koska vastausprosentti jäi pieneksi, on kyselyssä saatuihin tuloksiin suhtauduttava varauksella. Voidaan kuitenkin päätellä, että digitaalisuus ja monimuoto- sekä verkko-opiskelu on nykypäivää ja niiden käyttö lisääntyy enenevässä määrin ammattikorkeakouluissa.