Segmentation as a basis for marketing Company X
Varjus, Vilma (2020)
Varjus, Vilma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004084759
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004084759
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Yritys X, joka toivoi saavansa tietoa, miten he voisivat parantaa markkinointi strategioitaan, laajentaessaan yritystä uusille markkinoille. Päätarkoituksena opinnäytetyössä oli ymmärtää segmentointia ja sen perusteella tehdä suosituksia, miten markkinoida tuotteita asiakas segmenteille ja millä tavalla.
Sovelletut teoriat ovat erilaisista nettiartikkeleista ja nettisivuilta, joissa on nykyaikaista tietoa markkinoinnista ja miten parhaiten käyttää segmentointia markkinointiin. Segmentit, jotka luotiin ovat tehty yrityksen omistajien toivomuksien mukaan, kun he kertoivat, ketä toivoisivat tavoittavansa markkinoinnillaan.
Suositukset Yritys X:lle tehtiin sen perusteella, mitä markkinointikeinoja he käyttävät ja mitä keinoja heidän kannattaisi käyttää. Myös omistajien toivomus, että budjetti olisi mahdollisimman pieni otettiin huomioon. Tutkimus osoitti, että Yritys X käyttää hyvin nykyisiä sosiaalisen median kanaviaan ja, että heidän tulisi laajentaa uuden yrityksensä markkinointia.
Sovelletut teoriat ovat erilaisista nettiartikkeleista ja nettisivuilta, joissa on nykyaikaista tietoa markkinoinnista ja miten parhaiten käyttää segmentointia markkinointiin. Segmentit, jotka luotiin ovat tehty yrityksen omistajien toivomuksien mukaan, kun he kertoivat, ketä toivoisivat tavoittavansa markkinoinnillaan.
Suositukset Yritys X:lle tehtiin sen perusteella, mitä markkinointikeinoja he käyttävät ja mitä keinoja heidän kannattaisi käyttää. Myös omistajien toivomus, että budjetti olisi mahdollisimman pieni otettiin huomioon. Tutkimus osoitti, että Yritys X käyttää hyvin nykyisiä sosiaalisen median kanaviaan ja, että heidän tulisi laajentaa uuden yrityksensä markkinointia.