Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagramissa tapahtuva vaikuttajamarkkinointi osana kuluttajan ostopäätöstä

Järvinen, Vilma (2020)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (12.85Mt)
Lataukset: 


Järvinen, Vilma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004144959
Tiivistelmä
Tämän tutkimustyyppisen opinnäytetyön tavoitteena on ollut selvittää, kuinka suuri merkitys Instagramissa tapahtuvalla vaikuttajamarkkinoinnilla on kuluttajien ostopäätösten muodostumisessa. Tutkija päätyi aiheeseen, koska on itse toiminut vuosien ajan sosiaalisen median vaikuttajana ja kokee tutkimuksen antavan tärkeää tietoa paitsi itselleen myös muille vaikuttajille sekä vaikuttajamarkkinointia hyödyntäville yrityksille.

Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena verkkokyselyn avulla. Kyselylomake julkaistiin tutkijan omalla Instagram-sivulla ja se koostui yhteensä 12 – 13 kysymyksestä, jotka pohjautuivat opinnäytetyön teoreettiseen viitekehykseen. Teoreettinen viitekehys muodostuu kolmesta kokonaisuudesta, jotka ovat Instagram, vaikuttajamarkkinointi ja kuluttajan ostopäätöksen muodostuminen. Opinnäytetyö tehtiin syyskuun 2019 ja maaliskuun 2020 välisenä aikana ja vastaukset kyselylomakkeeseen kerättiin helmikuussa 2020.

Tutkimustuloksista voidaan todeta, että Instagramissa tapahtuvalla vaikuttajamarkkinoinnilla on suuri merkitys kuluttajien haluun ostaa tuotteita ja palveluita. Monet kuluttajat luottavat vaikuttajien suositteluihin ja tuotearvosteluihin perinteistä mainontaa enemmän ja kokevat, että läpinäkyvät yhteistyömerkinnät lisäävät luottamusta yhteistyöjulkaisuja ja niiden sisältämää mainontaa kohtaan. Instagram-tarinat ovat suuressa suosiossa etenkin naiskuluttajien keskuudessa ja pidempiaikaiset brändilähettiläsyhteistyöt koetaan usein yksittäisiä vaikuttajamarkkinointikampanjoita tehokkaampina. Nämä kaikki ovat asioita, jotka kannattaa ottaa huomioon vaikuttajayhteistöitä suunniteltaessa, ja joita tutkija aikoo myös itse hyödyntää tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste