Levy-yhtiön markkinoinnin kehittäminen: Case Colla Oy Ab
Forsander, Krista (2020)
Forsander, Krista
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004165160
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004165160
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin levy-yhtiö Colla Oy Ab:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja tuottaa toimeksiantajalle konkreettisia toimenpide-ehdotuksia markkinoinnin kehittämiseksi. Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä. Toimenpide-ehdotukset esitellään raportissa, joka on opinnäytetyön liitteenä.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostuu brändistä, markkinoinnin kilpailukeinoista, sisältöstrategiasta, markkinointikanavista, hakukoneoptimoinnista, sosiaalisesta mediasta sekä vertailuanalyysistä. Tietoperustaan on valittu ne osa-alueet, joiden avulla voidaan kasvattaa yrityksen tunnettuutta. Raportissa esitettyjen toimenpide-ehdotusten tarkoituksena on kasvattaa toimeksiantajan tunnettuutta. Näitä toimenpiteitä ovat ydinviestien, kilpailuetujen sekä yrityksen tarinan määrittely, palvelutarjoomaan kuvaaminen, verkkosivun hakukonenäkyvyyden parantaminen, sosiaalisen median kehittäminen sekä artistien tarinan kuvaaminen.
Opinnäytetyölle asetettiin tavoitteet, jotka liittyvät yrityksen tunnettuuden kasvattamiseen, kuten lisäämällä kotisivujen kävijämäärää, parantamalla verkkosivun hakukonenäkyvyyttä ja kasvattamalla sosiaalisen median näkyvyyttä. Asetettuihin tavoitteisiin pystyttiin vastaamaan opinnäytetyössä. Toimeksiantajan näkyvyyttä onnistuttiin parantamaan opinnäytetyön aikana tehdyillä toimenpiteillä niin sosiaalisessa mediassa kuin verkkosivun kävijämäärää tarkastelemalla. Toimenpide-ehdotuksissa annetaan myös jatkokehittämisehdotuksia jo toteutetuille toimenpiteille, kuten sosiaalisen median näkyvyyden parantamiseksi.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostuu brändistä, markkinoinnin kilpailukeinoista, sisältöstrategiasta, markkinointikanavista, hakukoneoptimoinnista, sosiaalisesta mediasta sekä vertailuanalyysistä. Tietoperustaan on valittu ne osa-alueet, joiden avulla voidaan kasvattaa yrityksen tunnettuutta. Raportissa esitettyjen toimenpide-ehdotusten tarkoituksena on kasvattaa toimeksiantajan tunnettuutta. Näitä toimenpiteitä ovat ydinviestien, kilpailuetujen sekä yrityksen tarinan määrittely, palvelutarjoomaan kuvaaminen, verkkosivun hakukonenäkyvyyden parantaminen, sosiaalisen median kehittäminen sekä artistien tarinan kuvaaminen.
Opinnäytetyölle asetettiin tavoitteet, jotka liittyvät yrityksen tunnettuuden kasvattamiseen, kuten lisäämällä kotisivujen kävijämäärää, parantamalla verkkosivun hakukonenäkyvyyttä ja kasvattamalla sosiaalisen median näkyvyyttä. Asetettuihin tavoitteisiin pystyttiin vastaamaan opinnäytetyössä. Toimeksiantajan näkyvyyttä onnistuttiin parantamaan opinnäytetyön aikana tehdyillä toimenpiteillä niin sosiaalisessa mediassa kuin verkkosivun kävijämäärää tarkastelemalla. Toimenpide-ehdotuksissa annetaan myös jatkokehittämisehdotuksia jo toteutetuille toimenpiteille, kuten sosiaalisen median näkyvyyden parantamiseksi.