Pitkäaikaisten asiakassuhteiden synnyttäminen LinkedInissa : opas pienille asiantuntijayrityksille
Aro-Heinilä, Tuomas (2020)
Aro-Heinilä, Tuomas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004205373
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004205373
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa LinkedIn-opas. Idea LinkedIn-oppaaseen tuli, kun Tampereen ammattikorkeakoulun Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen yksikössä Proakatemiassa tiimiyritysten kiinnostus LinkedInin käytöstä asiakashankinnassa alkoi kasvaa. Keväällä 2019 opinnäytetyön tekijä tapasi Tobin Slavenin, LinkedIn valmentajan, joka oli lähtenyt muuttamaan tapaa, jolla ihmisiä lähestytään kaupallisissa merkeissä LinkedInissa. Opas tuotettiin Eventa Creative Osk -yhteisölle.
Teoriaosuudessa käsiteltiin hyvän ja pitkäikäisen asiakassuhteen rinnastettavuutta hyvään ja pitkäikäiseen ihmissuhteeseen, miten pitkäikäisiä ihmissuhteita luodaan, miten tätä tietoa voi käyttää hyödyksi hyvän ja pitkäikäisen asiakassuhteen luomisessa. Tiedonhaussa käytettiin kirjoja, nettilähteitä ja opinnäytetyön tekijän käymää LinkedIn-kurssia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi opas, joka antaa pienelle asiantuntijayritykselle ohjeita pitkäikäisten asiakassuhteiden luontiin LinkedInissa. Oppaassa esitellään prosessi asiakassuhteiden luonnille LinkedInissa, työkaluja prosessin dokumentointiin ja vinkkejä prosessin käyttöön.
Teoriaosuudessa käsiteltiin hyvän ja pitkäikäisen asiakassuhteen rinnastettavuutta hyvään ja pitkäikäiseen ihmissuhteeseen, miten pitkäikäisiä ihmissuhteita luodaan, miten tätä tietoa voi käyttää hyödyksi hyvän ja pitkäikäisen asiakassuhteen luomisessa. Tiedonhaussa käytettiin kirjoja, nettilähteitä ja opinnäytetyön tekijän käymää LinkedIn-kurssia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi opas, joka antaa pienelle asiantuntijayritykselle ohjeita pitkäikäisten asiakassuhteiden luontiin LinkedInissa. Oppaassa esitellään prosessi asiakassuhteiden luonnille LinkedInissa, työkaluja prosessin dokumentointiin ja vinkkejä prosessin käyttöön.