Vastuullisuusviestintä GreenStar Hotellissa
Nassir, Mandi (2020)
Nassir, Mandi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004175246
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004175246
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää, millä tavoin GreenStar Hotel voi kehittää vastuullisuusviestintää. Lisäksi selvitettiin, millä tavoin vastuullisuus näkyy GreenStar Hotellin viestinnässä tällä hetkellä ja miten vastuullisuusviestintää voidaan kehittää. Tutkimus toteutettiin tekemällä Webropol-ohjelmalla sähköinen kyselylomake GreenStar- hotellin asiakkaille, joka lähetettiin heidän sähköpostiinsa suostumuksen mukaan vastaanoton yhteydessä. Lisäksi kyselyn linkkiä jaettiin GreenStarin Facebook-sivuilla, joiden kautta asiakkailla oli mahdollisuus löytää kysely ja osallistua siihen. Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tuloksia analysoitiin yleistämällä. Avoimien kysymysten vastauksia analysoitiin puolestaan kvalitatiivisesti teemoittelemalla vastaukset eri kategorioihin. Tutkimuksesta selvisi, että vastuullisuuden ilmeneminen ja siitä viestiminen on toimeksiantajayrityksellä entuudestaan hyvällä mallilla. Kehittämisideat koskivat erityisesti sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa viestintää, sekä viestinnän selkeyttä ja huomion herättävyyttä. The aim of the thesis was to study in which ways the GreenStar Hotel can develop their responsibility communications. The aim was also to investigate in which ways responsibility can be seen in the communications of the GreenStar Hotel at the moment and how it can be developed. The study was conducted as a Webropol survey for the customers of the GreenStar Hotel. A link to the survey was sent via e-mail to the customers who wanted to take part in it. In addition, the link was shared on the GreenStar’s Facebook page where their customers were able to find the survey and take part in it. The thesis was executed as a quantitative research and the gathered data was analysed by generalising. The answers from the open questions were categorised by themes. The study found that the GreenStar Hotel is already doing their part well when it comes to responsibility and communicating about it. The development ideas were based on clear and interesting ways of creating communication that happens on social media platforms.