2D-mobiilipeli Unity-pelimoottorilla
Heikkilä, Eevertti (2020)
Heikkilä, Eevertti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004215524
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004215524
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kertoo mobiilipelistä, joka kehitettiin animaatio- ja pelifirmalle Nopia Oy:lle käyttäen Unity-pelimoottoria.
Teksti paneutuu myös työkaluihin ja palveluihin, joita kehittämisessä käytettiin, sekä kuvailee kyseisen mobiilipelin kehittämisen prosessia ja esittelee pelin päätoimintoja. Lisäksi tekstissä käsitellään mobiilipelejä ja niiden kehittämistä yleisellä tasolla.
Peli saatiin valmiiksi ja julkaistiin onnistuneesti, ja prosessista opittiin paljon. This bachelor’s thesis describes a mobile game which was developed in the Unity game-engine for Nopia Oy, an animation- and game studio.
The text will go through the tools and services which were used in the development of the game. It will describe the process of creating the game as well as explain its main features. The text will also address mobile games and their development on a general level.
The game was completed and released successfully, and a lot was learned from the process.
Teksti paneutuu myös työkaluihin ja palveluihin, joita kehittämisessä käytettiin, sekä kuvailee kyseisen mobiilipelin kehittämisen prosessia ja esittelee pelin päätoimintoja. Lisäksi tekstissä käsitellään mobiilipelejä ja niiden kehittämistä yleisellä tasolla.
Peli saatiin valmiiksi ja julkaistiin onnistuneesti, ja prosessista opittiin paljon.
The text will go through the tools and services which were used in the development of the game. It will describe the process of creating the game as well as explain its main features. The text will also address mobile games and their development on a general level.
The game was completed and released successfully, and a lot was learned from the process.