Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Improving New Customer Acquisition with SEO : Case Study: hiustuotteet.fi

Salo, Aleksi (2020)

 
Avaa tiedosto
Salo_Aleksi.pdf (2.702Mt)
Lataukset: 


Salo, Aleksi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004276096
Tiivistelmä
Search engine optimisation has become an important aspect for businesses to be found on the internet. This Bachelor’s Thesis studies literature about search engines’ functions, search engine optimisation and their effect on new customer acquisition. The subject itself is very broad, therefore this thesis focuses on the basics of search engine optimisation and introduces solutions on how to properly implement SEO to improve new customer acquisition.

The commissioner of this thesis, hiustuotteet.fi, is a recently launched (December 2019) e-commerce site focused in the sales of hair related products. This thesis was written to help the website acquire new customers with SEO as the primary method.

A website audit was conducted to study the current state of the website, and a quantitative online questionnaire served as the primary data-collection method, giving information on how to build the website for customers. In addition, a literature review gave an overall understanding of the subject and matters relating to the studied topics. Based on the data and information gathered, beneficial suggestions and solutions are introduced.

The results show the importance of search engine optimisation, and explore how customers should be taken into consideration while optimising an e-commerce site. Ultimately, the suggestions introduced explain methods that can be utilized to differentiate from competition and to improve new customer acquisition.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste