Ohjelmapalvelukansio Hiekkasärkkien Ohjelmapalvelut Oy:lle
Talus, Eerika (2011)
Talus, Eerika
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092713270
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092713270
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda ohjelmapalvelukansio, konkreettinen opas, ohjelmapalveluyrityksen palveluista. Työn toimeksiantaja on ohjelmapalveluyritys Hiekkasärkkien Ohjelmapalvelut Oy.
Kansion tarkoitus on toimia yrityksen henkilökunnan myynnin työkaluna ja parantaa ohjelmapalvelutuotteiden myynnin tehokkuutta. Kansion kehitysprosessissa lähtökohtana oli huomioida myös mahdollisuus, että samaa kansiota jaettaisiin myös yhteistyökumppaneiden käyttöön. Markkinointikanavana tämän ohjelmapalvelukansion kohderyhmänä ovat yksittäismatkailijat, jotka saapuessaan paikan päälle tiedustelevat paikkakunnan aktiviteettimahdollisuuksista niin yritykseltä itseltään kuin sen yhteistyökumppaneilta.
Opinnäytetyö jakautuu teoriaosaan ja toiminnalliseen osaan. Teoriaosa esittelee ohjelmapalveluiden määritelmän, perehtyy ohjelmapalveluyrityksen markkinointiin ja keskittyy etenkin ohjelmapalvelukansioon yrityksen markkinointiviestinnän kanavana. Tuotekehitysprosessia käsitellään työssä yleisellä tasolla painottuen ohjelmapalvelukansion luomista koskeviin kohtiin. Toiminnallinen osa sisältää kuvauksen projektin etenemisestä käytännössä, sekä ohjelmakansion luomisprosessin.
Jatkossa voitaisiin tehdä tutkimusta siitä, kuinka kansio on toiminut tehtävässään ja kuinka sitä voisi kehittää jatkossa niin, että se palvelisi niin asiakasta, yhteistyökumppania kuin omaa henkilökuntaakin mahdollisimman paljon.
Kansion tarkoitus on toimia yrityksen henkilökunnan myynnin työkaluna ja parantaa ohjelmapalvelutuotteiden myynnin tehokkuutta. Kansion kehitysprosessissa lähtökohtana oli huomioida myös mahdollisuus, että samaa kansiota jaettaisiin myös yhteistyökumppaneiden käyttöön. Markkinointikanavana tämän ohjelmapalvelukansion kohderyhmänä ovat yksittäismatkailijat, jotka saapuessaan paikan päälle tiedustelevat paikkakunnan aktiviteettimahdollisuuksista niin yritykseltä itseltään kuin sen yhteistyökumppaneilta.
Opinnäytetyö jakautuu teoriaosaan ja toiminnalliseen osaan. Teoriaosa esittelee ohjelmapalveluiden määritelmän, perehtyy ohjelmapalveluyrityksen markkinointiin ja keskittyy etenkin ohjelmapalvelukansioon yrityksen markkinointiviestinnän kanavana. Tuotekehitysprosessia käsitellään työssä yleisellä tasolla painottuen ohjelmapalvelukansion luomista koskeviin kohtiin. Toiminnallinen osa sisältää kuvauksen projektin etenemisestä käytännössä, sekä ohjelmakansion luomisprosessin.
Jatkossa voitaisiin tehdä tutkimusta siitä, kuinka kansio on toiminut tehtävässään ja kuinka sitä voisi kehittää jatkossa niin, että se palvelisi niin asiakasta, yhteistyökumppania kuin omaa henkilökuntaakin mahdollisimman paljon.