Sosiaalisen median analyysi ja julkaisusuunnitelma Amarillo Flamingolle
Väisänen, Nea (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Väisänen, Nea
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004296536
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004296536
Tiivistelmä
Internetistä ja sosiaalisesta mediasta on ollut osa päivittäistä rutiinia. Etenkin teknologian kehittyessä ja mobiililaitteiden vakiintuessa on useat toiminnat viety internettiin. Kanssakäyminen samoin kuin useat yritystoiminnat ovat jo siirtyneet nettipalveluiden käyttöön ja näin vanha markkinoinnin malli on mullistunut asiakkaan uuden roolin ollessa määräävämpi kuin ennen. Asiakas osallistuu aktiivisesti sisällöntuotantoon ja vaikuttaa merkittävästi yrityksen maineeseen ja onnistumiseen etenkin sosiaalisessa mediassa.
Vanhojen markkinointi mallien menettäessä suosiotaan ja tehokkuuttaan verkkomarkkinoinnissa otettiin käyttöön uusi markkinoinnin käsite, Inbound-markkinointi. Inbound-markkinoinnin ideana houkutellaan asiakasta käyttämään yrityksen tuotteita tai palveluita tyrkyttämisen sijaan. Sosiaalisen median yrityssivustot ovat toimineet jo pitkään yhtenä vaikuttavimpana markkinoinnin keinona.
Opinnäytetyö on tehty produktina ravintola Amarillo Flamingolle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kohdeyritykselle toimiva sosiaalisen median julkaisusuunnitelma keräten dataa Amarillo Flamingon Facebook- ja Instagram-sivustoilta. Suunnitelmassa kerättiin tietoa siitä, millainen sisältö- ja julkaisusuunnitelma on kaikkein kannattavin kullekin sivustolle.
Tietoperustassa keskitytään markkinoinnin keinoihin ja sosiaalisen median markkinointiin sekä maksetun markkinoinnin ominaisuuksiin. Kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä koottiin asiakkaiden näkemyksiä, jotka ovat otettu huomioon produktissa. Opinnäytetyö koostuu tietoperustasta, haastattelusta, teoksesta ja kerätyistä tuloksista. Teoksessa analysoitiin kerätyn datan avulla kohdeyrityksen julkaisujen tietoja, keräten mahdollisimman kannattavan toimintasuunnitelman Facebookille ja Instagramille. Teos on laitettu kokonaisuudessaan liitteeksi opinnäytetyöhön.
Opinnäytetyö on onnistunut luomaan toimivan sosiaalisen median julkaisupohjan vuodelle 2020 tukemaan yrityksen sosiaalisen median kanavia. Toimeksiantaja oli erittäin tyytyväinen teokseen ja teoksen realistinen hyöty tulee ilmenemään kokonaisuudessaan lähitulevaisuudessa.
Vanhojen markkinointi mallien menettäessä suosiotaan ja tehokkuuttaan verkkomarkkinoinnissa otettiin käyttöön uusi markkinoinnin käsite, Inbound-markkinointi. Inbound-markkinoinnin ideana houkutellaan asiakasta käyttämään yrityksen tuotteita tai palveluita tyrkyttämisen sijaan. Sosiaalisen median yrityssivustot ovat toimineet jo pitkään yhtenä vaikuttavimpana markkinoinnin keinona.
Opinnäytetyö on tehty produktina ravintola Amarillo Flamingolle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kohdeyritykselle toimiva sosiaalisen median julkaisusuunnitelma keräten dataa Amarillo Flamingon Facebook- ja Instagram-sivustoilta. Suunnitelmassa kerättiin tietoa siitä, millainen sisältö- ja julkaisusuunnitelma on kaikkein kannattavin kullekin sivustolle.
Tietoperustassa keskitytään markkinoinnin keinoihin ja sosiaalisen median markkinointiin sekä maksetun markkinoinnin ominaisuuksiin. Kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä koottiin asiakkaiden näkemyksiä, jotka ovat otettu huomioon produktissa. Opinnäytetyö koostuu tietoperustasta, haastattelusta, teoksesta ja kerätyistä tuloksista. Teoksessa analysoitiin kerätyn datan avulla kohdeyrityksen julkaisujen tietoja, keräten mahdollisimman kannattavan toimintasuunnitelman Facebookille ja Instagramille. Teos on laitettu kokonaisuudessaan liitteeksi opinnäytetyöhön.
Opinnäytetyö on onnistunut luomaan toimivan sosiaalisen median julkaisupohjan vuodelle 2020 tukemaan yrityksen sosiaalisen median kanavia. Toimeksiantaja oli erittäin tyytyväinen teokseen ja teoksen realistinen hyöty tulee ilmenemään kokonaisuudessaan lähitulevaisuudessa.