Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuluttajien kokemukset vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämisestä kosmetiikka-alalla

Suvanto, Roosa (2020)

Avaa tiedosto
Suvanto_Roosa.pdf (385.8Kt)
Lataukset: 


Suvanto, Roosa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004306642
Tiivistelmä
Vaikuttajamarkkinoinnista on tullut suosittua sosiaalisen median kanavien kasvun sekä uusien kanavien tulon takia. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kuluttajien kokemukset vaikuttajamarkkinoinnin käytöstä kosmetiikka-alalla sekä perehtyä kuluttajien vaikuttajamarkkinoinnista saamiin hyötyihin.

Teoriaosuudessa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin sekä sen kanaviin ja tapoihin ja avataan myös kuluttajan roolia vaikuttajamarkkinoinnissa. Näiden lisäksi teoriaosuudessa perehdytään myös kuluttajan ostopäätökseen ja siihen vaikuttaviin tekijöihin sekä ostoprosessiin ja sen vaiheisiin.

Tutkimusosuudessa selvitettiin kuluttajien kokemuksia vaikuttajamarkkinoinnista kosmetiikka-alalla. Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää eli teemahaastattelua käyttäen. Teemahaastattelut toteutettiin neljälle kuluttajalle. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää vaikuttajamarkkinoinnin merkitystä kuluttajan ostokäyttäytymisen eri vaiheissa, kun kuluttaja on ostamassa kosmetiikkatuotteita. Lisäksi haastatteluissa selvitettiin kuluttajien kokemaa hyötyä, jonka he kokevat saavansa tästä markkinoinnin keinosta.

Vastausten perusteella kosmetiikka-alan vaikuttajamarkkinointi koetaan hyödylliseksi, kun vaikuttajat jakavat kokemuksiaan ja mielipiteitään tuotteista. Kuluttajat kokevat sen myös tärkeänä kosmetiikkatuotteiden tiedon etsimisen sekä vaihtoehtojen vertailun lähteenä. Kosmetiikka-alan vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimmiksi piirteiksi nousi vaikuttajan aitous ja luotettavuus sekä markkinoinnin toteutus.
 
Influencer marketing has become popular because of the rise of social media channels. The goal of this thesis was to find out consumers’ experience of influencer marketing in the cosmetics industry and to take a look of the benefits consumers get from it.

The theoretical part deal with influencer marketing and its channels and ways. There is also a section about consumer’s role in influencer marketing. In addition the theory discusses consumer buying behavior and the aspects having an influence on it. Consumers’ buying process and its steps are also described.

The research section examined consumers’ experiences about influencer marketing in the cosmetics industry. This thesis was made with use of theme interview which is commonly used method in qualitative research. Theme interviews were made for four consumers. The main point was to find out the meaning of influencer marketing in consumers’ buying process when consumers are buying cosmetics products. Also, in theme interviews the point was to solve what kind of benefits consumers experience to get from this marketing form.

Based on the results, consumers experience influencer marketing in cosmetics industry very useful when influencers share their experiences and opinions of cosmetics products. Consumers also find it as an very important source when they search for information and compare options. Based on this research, the most important features in influncer marketing in cosmetics industry are influencers reliability and authenticity and the way the marketing is implemented.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste