Markkinointisuunnitelma Turun Kisa-Veikkojen näyttämölle
Hartman, Elvira (2020)
Hartman, Elvira
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005057271
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005057271
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda suunnitelma nonprofit-organisaation markkinointiin. Tavoitteena on luoda Turun vanhimmalle harrastajateatterille, Turun Kisa-Veikkojen näyttämölle uusi markkinointisuunnitelma.
-Työssä käydään läpi mitä muutoksia Turun Kisa-Veikkojen Näyttämön pitää tehdä, jotta se saisi markkinoinnin avulla lisättyä asiakaskuntaansa ja pystyä jatkamaan toimintaansa -, eikä joutuisi lopettamaan toimintaansa kuten moni muu harrastajateatteri Suomessa.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoreettisesta markkinointisuunnitelmasta, jossa käydään läpi markkinointiin liittyviä käsitteitä ja markkinointisuunnitelmaan kuuluvat eri vaiheet. Työn teoreettisena viitekehyksenä on palvelujen markkinointi. Työhön on käytetty markkinoinnin ja palvelujen markkinoinnin kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota Turun Kisa-Veikkojen näyttämö voi tulevaisuudessa käyttää markkinoinnin suunnittelun tukena. Lisäksi Turun Kisa-Veikkojen näyttämölle suunniteltiin yhteistyökampanja, joka toteutetaan yhteistyössä muiden alueella sijaitsevien harrastajateattereiden kanssa. Tätä suunnitelmaa voi hyödyntää myös mikä tahansa muu nonprofit-organisaatio. The purpose of this thesis was to create a marketing plan for a nonprofit organization. The goal was to create a marketing plan for Turun Kisa-Veikkojen näyttämö.
This thesis goes - through the changes Turun Kisa-Veikot needs to do in order to achieve their goal which is to create a stronger and larger client base and prevent it from closing their doors like so many other community theaters have done in recent years. T
his thesis consists of a theoretical marketing plan that explains necessary marketing terminology and it goes through different phases to create a working plan. The focus of this thesis is mainly in service marketing.
The result of this thesis was a marketing plan that can be used in future by Turun Kisa-Veikkojen näyttämö. A marketing campaign was also designed for Turun Kisa-Veikkojen näyttämö in which it needs to work together with other theaters in the area. This marketing plan can also be used by any other nonprofit organization.
-Työssä käydään läpi mitä muutoksia Turun Kisa-Veikkojen Näyttämön pitää tehdä, jotta se saisi markkinoinnin avulla lisättyä asiakaskuntaansa ja pystyä jatkamaan toimintaansa -, eikä joutuisi lopettamaan toimintaansa kuten moni muu harrastajateatteri Suomessa.
Tämä opinnäytetyö koostuu teoreettisesta markkinointisuunnitelmasta, jossa käydään läpi markkinointiin liittyviä käsitteitä ja markkinointisuunnitelmaan kuuluvat eri vaiheet. Työn teoreettisena viitekehyksenä on palvelujen markkinointi. Työhön on käytetty markkinoinnin ja palvelujen markkinoinnin kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota Turun Kisa-Veikkojen näyttämö voi tulevaisuudessa käyttää markkinoinnin suunnittelun tukena. Lisäksi Turun Kisa-Veikkojen näyttämölle suunniteltiin yhteistyökampanja, joka toteutetaan yhteistyössä muiden alueella sijaitsevien harrastajateattereiden kanssa. Tätä suunnitelmaa voi hyödyntää myös mikä tahansa muu nonprofit-organisaatio.
This thesis goes - through the changes Turun Kisa-Veikot needs to do in order to achieve their goal which is to create a stronger and larger client base and prevent it from closing their doors like so many other community theaters have done in recent years. T
his thesis consists of a theoretical marketing plan that explains necessary marketing terminology and it goes through different phases to create a working plan. The focus of this thesis is mainly in service marketing.
The result of this thesis was a marketing plan that can be used in future by Turun Kisa-Veikkojen näyttämö. A marketing campaign was also designed for Turun Kisa-Veikkojen näyttämö in which it needs to work together with other theaters in the area. This marketing plan can also be used by any other nonprofit organization.