Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

TripAdvisor kuntien matkailumarkkinoinnissa

Luoma-aho, Lia (2020)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_LiaLuoma-aho (730.2Kt)
Lataukset: 


Luoma-aho, Lia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005067413
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia TripAdvisoria kuntien matkailumarkkinoinnissa. Työn tavoitteena oli selvittää kuinka kunnat voivat hyödyntää TripAdvisoria matkailumarkkinoinnissaan, käyttää sivuston toimintoja ja kasvattaa näkyvyyttään. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Hämeen ammattikorkeakoulun Älykkäiden palveluiden yksikkö ja työ on osa Western Lakeland Kanta-Häme -hanketta. Hankkeen tavoitteena on Kanta-Hämeen matkailun kehittäminen.

Työn teoreettinen osuus koostuu kolmesta aiheesta, jotka ovat matkailu alana, matkailun digitalisoituminen sekä TripAdvisor. Ensimmäisessä osuudessa tutkitaan matkailualan tilannetta Suomessa sekä perehdytään megatrendeihin ja asiakassegmentteihin. Digitalisaatiota käsittelevässä osiossa avataan työlle olennaisia käsitteitä, kuten digitalisoituminen, alustatalous ja digitaalinen alusta. Viimeisenä teoreettisena kokonaisuutena on TripAdvisor, jossa perehdytään sivuston historiaan, toimintamalliin ja käyttöön.

Opinnäytetyön aineistonkeruumenetelmäksi valikoitui haastatteleminen ja se toteutettiin puhelimitse sekä sähköpostitse. Sähköposti lähetettiin 17 eri kunnan markkinointipäällikölle, ja se sisälsi 12 kysymystä TripAdvisorin käytöstä. Työn toiminnallista osuutta varten haastateltiin myös TripAdvisoria ja Visit Finlandia. Tämän opinnäytetyön tulokset koostuvat haastatteluiden avulla kerätyistä vastauksista, omista käyttökokemuksista sekä teoreettisessa osuudessa kerätystä tiedosta. Kuntien tietämys TripAdvisorin ominaisuuksista on vähäistä ja vain harvat hyödyntävät sitä markkinoinnissaan. Tuloksien myötä kunnat ymmärtävät paremmin roolinsa TripAdvisorissa ja osaavat hyödyntää sivustoa markkinoinnissaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste