Digimarkkinoinnin vaikutus pienen yrityksen tunnettuuteen: Case – Tuu-Li Design
Ivalo, Emma (2020)
Ivalo, Emma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005077776
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005077776
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa Tuu-Li Designille digitaalista markkinointia. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä digimarkkinoinnin moninaisiin kanaviin. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli laatia Tuu-Li Designille digimarkkinointisuunnitelma teoriaosuutta apuna käyttäen. Opinnäytetyön neljäntenä tavoitteena oli toteuttaa Tuu-Li Designin digimarkkinointisuunnitelma käytännössä. Opinnäytetyön viidentenä taviotteena oli tehdä digimarkkinointisuunnitelman pohjalta tavoitteisiin tähtääviä toimenpiteitä. Opinnäytetyö kuudentena tavoitteena oli analysoida tuloksia ja tehdä niiden pohjalta jatkotoimenpide-ehdotuksia.
Teoriaosuudessa perehdyttiin digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun. Digitaa-lisen markkinoinnin suunnittelu rakentui tilanneanalyyseista, tavoitteiden, kohderyhmän ja resurssien määrittelemisestä. Digitaalisen markkinoinnin keinot sekä seuranta ja arviointi olivat osana digitaalisen markkinoinnin suunnitteluprosessia. Digimarkkinointisuunnitelman tulee olla osana yrityksen liiketoimintaa ja suunnitelman tavoitteiden tulee nivoutua yhteen yrityksen tavoitteiden kanssa. Strateginen digitaalinen markkinointi tukee tuloksellisesti yrityksen liiketoimintaa.
Teoreettista viitekehystä apuna käyttäen, toimeksiantoyritykselle Tuu-Li Designille laadittiin tilanneanalyyseihin ja tavoitteisiin pohjautuva monipuolinen ja monikanavainen digimarkkinointisuunnitelma. Suunnitelmassa määriteltiin tavoiteltava kohderyhmä, budjetti ja digimarkkinoinnin keinot. Suunnitelma aikataulutettiin vuosikellolla ja suunnitelman toteutus organisoitiin osapuolten kesken. Tuu-Li Designin digimarkkinoinnin suunnitelmaa toteutettiin viiden kuukauden ajan. Toimenpiteitä tehtiin laajasti toimeksiantoyrityksen verkkosivulla, sosiaalisen median kanavissa ja Googlen hakukoneessa. Tehtyjä toimenpiteitä seurattiin ja arvioitiin Tuu-Li Designin digimarkkinointisuunnitelman mukaisesti. Toimenpiteet edistivät digimarkkinointisuunnitelman tavoitteiden toteutumista. Tuu-Li Designin tunnettuutta pystyy jatkossa kasvattamaan sisällöntuotannon ja orgaanisen näkyvyyden avulla. Uusasiakashankintaa voi kehittää modernin asiakashallintajärjestelmän ja digimarkkinoinnin avulla. Digitalisaatio tarjoaa toimeksiantoyritykselle laajasti mahdollisuuksia.
Teoriaosuudessa perehdyttiin digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun. Digitaa-lisen markkinoinnin suunnittelu rakentui tilanneanalyyseista, tavoitteiden, kohderyhmän ja resurssien määrittelemisestä. Digitaalisen markkinoinnin keinot sekä seuranta ja arviointi olivat osana digitaalisen markkinoinnin suunnitteluprosessia. Digimarkkinointisuunnitelman tulee olla osana yrityksen liiketoimintaa ja suunnitelman tavoitteiden tulee nivoutua yhteen yrityksen tavoitteiden kanssa. Strateginen digitaalinen markkinointi tukee tuloksellisesti yrityksen liiketoimintaa.
Teoreettista viitekehystä apuna käyttäen, toimeksiantoyritykselle Tuu-Li Designille laadittiin tilanneanalyyseihin ja tavoitteisiin pohjautuva monipuolinen ja monikanavainen digimarkkinointisuunnitelma. Suunnitelmassa määriteltiin tavoiteltava kohderyhmä, budjetti ja digimarkkinoinnin keinot. Suunnitelma aikataulutettiin vuosikellolla ja suunnitelman toteutus organisoitiin osapuolten kesken. Tuu-Li Designin digimarkkinoinnin suunnitelmaa toteutettiin viiden kuukauden ajan. Toimenpiteitä tehtiin laajasti toimeksiantoyrityksen verkkosivulla, sosiaalisen median kanavissa ja Googlen hakukoneessa. Tehtyjä toimenpiteitä seurattiin ja arvioitiin Tuu-Li Designin digimarkkinointisuunnitelman mukaisesti. Toimenpiteet edistivät digimarkkinointisuunnitelman tavoitteiden toteutumista. Tuu-Li Designin tunnettuutta pystyy jatkossa kasvattamaan sisällöntuotannon ja orgaanisen näkyvyyden avulla. Uusasiakashankintaa voi kehittää modernin asiakashallintajärjestelmän ja digimarkkinoinnin avulla. Digitalisaatio tarjoaa toimeksiantoyritykselle laajasti mahdollisuuksia.