Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Perehdytyskansio asiakasohjausyksikköön palvelumuotoiluprosessia hyödyntäen

Rintala, Satu; Tukio, Elina (2020)

 
Avaa tiedosto
Rintala_Satu.pdf (793.2Kt)
Lataukset: 


Rintala, Satu
Tukio, Elina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005087879
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia perehdytyskansio JIK- peruspalveluliikelaitoskuntayhtymän asiakasohjausyksikköön. Perehdytyskansion tarkoitus on toimia uuden työntekijän tukena yksilöllisessä perehdytysprosessissa. Perehdytyskansio toteutettiin kehittämistyönä palvelumuotoiluprosessia hyödyntäen. Prosessi vaati asiaan perehtymistä moninäkökulmaisesti, laajaa tiedonhankintaa sekä tiivistä yhteistyötä toimeksiantajan kanssa. Sen avulla lopputuloksesta saatiin toimeksiantajan tarpeisiin vastaava tuotos. Perehdytyskansio toteutettiin sähköisessä muodossa, jotta asiakasohjaajien on helppo täydentää ja päivittää sitä.

Asiakasohjaajan tehtäviin kuuluu palvelutarpeen arviointi, palveluiden myöntäminen sekä neuvonta ja ohjaus. Työn tavoitteena on tukea ikäihmisten kotona asumista ja hyvinvointia. Perehdyttämiseen täytyy kiinnittää huomiota asiakasohjausyksikössä, koska työ on itsenäistä, ja vaatii laaja-alaista osaamista ja ymmärrystä ikäihmisille suunnatuista palveluista sekä etuuksista. Hyvällä perehdyttämisellä vaikutetaan uuden työntekijän työhön sitoutumiseen, asenteisiin, työmotivaatioon sekä työn hallintaan ja laatuun.

Opinnäytetyössä kerrotaan perehdyttämisestä sekä sen merkityksestä uudelle työntekijälle ja työyhteisölle. Perehdyttämisen lisäksi opinnäytetyössä kerrotaan asiakasohjausyksikön toiminnan keskeisestä sisällöstä, sekä ikääntyneiden ohjaamiseen liittyvistä erityispiirteistä. Lopuksi esitellään perehdytyskansion kehittämisprosessi palvelumuotoilun menetelmin. Valmista perehdytyskansiota ei liitetty opinnäytetöiden sähköiseen tietokantaan toimeksiantajan toiveesta, mutta sen keskeistä sisältöä on kuvattu opinnäytetyössä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste