Markkinointiviestintäsuunnitelma sosiaalialan yritykselle
Laakso, Taru (2020)
Laakso, Taru
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005087904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005087904
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Elämän Verran Aikaa Oy:lle. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin eri vaiheisiin. Toisena tavoitteena oli perehtyä valittuihin markkinointiviestinnän keinoihin. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli kuvata ja analysoida toimeksiantajayrityksen ja valittujen kilpailijoiden markkinointiviestintää.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä perehdytään markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin eri vaiheisiin, joita ovat tilanneanalyysit, tavoitteiden määrittely, kohderyhmien määrittely, budjetin määrittely, markkinointiviestinnän keinojen suunnittelu, organisointi ja aikataulutus sekä seuranta ja arviointi. Teoriaosuudessa käsitellään myös yrityksen kannalta tärkeitä markkinointiviestinnän eri keinoja ja kanavia
Opinnäytetyön empiriaosuudessa toteutettiin toimeksiantajayritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin mukaisesti. Markkinointiviestintään valitut kanavat olivat Facebook, Instagram, verkkosivut, hakukonemarkkinointi sekä henkilökohtainen myyntityö.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä perehdytään markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin eri vaiheisiin, joita ovat tilanneanalyysit, tavoitteiden määrittely, kohderyhmien määrittely, budjetin määrittely, markkinointiviestinnän keinojen suunnittelu, organisointi ja aikataulutus sekä seuranta ja arviointi. Teoriaosuudessa käsitellään myös yrityksen kannalta tärkeitä markkinointiviestinnän eri keinoja ja kanavia
Opinnäytetyön empiriaosuudessa toteutettiin toimeksiantajayritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin mukaisesti. Markkinointiviestintään valitut kanavat olivat Facebook, Instagram, verkkosivut, hakukonemarkkinointi sekä henkilökohtainen myyntityö.