Instrumentation Requirements for Marine Fuel Gas Supply Systems
Remsu, Jimmy (2020)
Remsu, Jimmy
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005077763
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005077763
Tiivistelmä
This thesis was commissioned by Wärtsilä Marine Business. The increasing demand of environmentally sustainable fuels has resulted in rapid growth of the LNG market. The Fuel Gas Supply Systems business line works with the design of a marine fuel gas supply system called the LNGPacTM. The aim of this thesis was to establish an easily updated document containing the latest instrumentation requirements set by IMO for the safety and reliability of a marine fuel gas supply system, along with four classification societies’ interpretation of IMO’s rules and regulations.
A research was carried out, providing information about the organizations followed by a more technical background. An extensive study of five set of rules was conducted for gathering of the instrumentation requirements demanded by the International Maritime Organization, Bureau Veritas, Lloyd’s Register, American Bureau of Shipping and Det Norske Veritas Germanischer Lloyd.
The result are documents containing four classification societies’ and IMO’s requirements on instrumentation for marine fuel gas supply systems. The result include where and why process variables are needed to be measured, together with safety actions required to be taken. As there are numerous other classification societies, along with new versions of these four set of rules being periodically released, the documents can be further developed. The wiki containing the documents is classified. Detta examensarbete är gjort på uppdrag av Wärtsilä Marine Business. Den ökade efterfrågan på miljömässigt hållbara bränslen har resulterat i snabb tillväxt på LNG-marknaden. Affärsområdet Fuel Gas Supply Systems arbetar med designen av ett marint gasbränslesystem som kallas LNGPacTM. Målet med detta examensarbete var att upprätta ett dokument som innehåller de senaste kraven på instrumentering, bestämda av IMO för säkerhet och pålitlighet för ett marint gasbränslesystem, tillsammans med fyra klassningssällskaps tolkningar av IMO:s regler och bestämmelser.
En undersökning genomfördes för att få information om organisationerna, följt av en mera teknisk bakgrund. En omfattande studie av fem regelverk utfördes för att samla kraven på instrument ställda av International Maritime Organization, Bureau Veritas, Lloyd’s Register, American Bureau of Shipping och Det Norske Veritas Germanischer Lloyd.
Resultatet blev dokument som innehåller fyra klassningssällskaps och IMO:s krav på instrumentering för marina gasbränslesystem. Resultatet inkluderar var och varför processvariabler måste mätas, tillsammans med säkerhetsåtgärder som måste tas. Eftersom det finns åtskilliga andra klassningssällskap, jämte nya versioner av dessa fyra regelverk, publicerade med jämna mellanrum, kan dokumenten utvecklas ytterligare. Wikin som innehåller dokumenten är hemligstämplad.
A research was carried out, providing information about the organizations followed by a more technical background. An extensive study of five set of rules was conducted for gathering of the instrumentation requirements demanded by the International Maritime Organization, Bureau Veritas, Lloyd’s Register, American Bureau of Shipping and Det Norske Veritas Germanischer Lloyd.
The result are documents containing four classification societies’ and IMO’s requirements on instrumentation for marine fuel gas supply systems. The result include where and why process variables are needed to be measured, together with safety actions required to be taken. As there are numerous other classification societies, along with new versions of these four set of rules being periodically released, the documents can be further developed. The wiki containing the documents is classified.
En undersökning genomfördes för att få information om organisationerna, följt av en mera teknisk bakgrund. En omfattande studie av fem regelverk utfördes för att samla kraven på instrument ställda av International Maritime Organization, Bureau Veritas, Lloyd’s Register, American Bureau of Shipping och Det Norske Veritas Germanischer Lloyd.
Resultatet blev dokument som innehåller fyra klassningssällskaps och IMO:s krav på instrumentering för marina gasbränslesystem. Resultatet inkluderar var och varför processvariabler måste mätas, tillsammans med säkerhetsåtgärder som måste tas. Eftersom det finns åtskilliga andra klassningssällskap, jämte nya versioner av dessa fyra regelverk, publicerade med jämna mellanrum, kan dokumenten utvecklas ytterligare. Wikin som innehåller dokumenten är hemligstämplad.