Keskinäisen työeläkevakuutusyhtiön Varman markkinoinnin kehittäminen
Lauronen, Kristian (2020)
Lauronen, Kristian
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118266
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118266
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Keskinäisen työeläkevakuutusyhtiön Varman omistamien toimitilojen markkinoinnin nykytilannetta, ja tarjoaa kehitysideoita sen parantamiseksi. Markkinoinnin kehityskohteet nousivat esille päivittäisessä työskentelyssä kiinteistömarkkinoinnissa. Kehittämisehdotukset kattavat vuoden 2020 loppuun asti, koska toiminnan kehittäminen on toimeksiantajan liiketoiminnan kannalta kriittistä ja ehdotuksia tarvitaan jo hyvissä ajoin, sillä vuosi 2020 on jo meneillään.
Opinnäytetyön viitekehyksessä keskityttiin markkinoinnin tietoperustaan ja teorioihin. Tietoperusta valittiin sen perusteella, että se palvelee parhaiten opinnäytetyön tavoitetta, nykytilan selvittämistä ja kehitysideoiden antamista toimeksiantajalle.
Toiminnallisessa osuudessa keskityttiin analysoimaan sitä, miten toimeksiantaja hyödyntää markkinointiviestintää tällä hetkellä kiinteistömarkkinoinnissa. Toiminnallinen työ tarjoaa toimeksiantajalle katsauksen digitaalisen markkinoinnin nykytilanteesta ja antaa kehitysehdotuksia sekä konkreettisia toimenpiteitä markkinoinnin kehittämiseksi. Opinnäytetyön lopputuotoksena on nykytilanteen analyysi sisältäen muun muassa kohderyhmäanalysoinnin, markkinoinnin vuosikellon sekä siihen liittyvät kehitysehdotukset.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Varman toimitilojen markkinointia. Opinnäytetyön päätavoitteen lisäksi opinnäytetyön tekijän henkilökohtainen tavoite oli markkinoinnin kokonaiskuvan sekä strategisen suunnittelun osaamisen kehittäminen.
Opinnäytetyöstä julkaistaan vain viitekehys ja pohdinta toimeksiantajan toiveesta. Markkinoinnin nykytilanteen kartoitus sekä tavoitteet ja kehitysehdotukset ovat arkaluontoista sisältöä ja niiden julkaisu saattaisi aiheuttaa haittaa toimeksiantajan liiketoiminnalle.
Opinnäytetyön viitekehyksessä keskityttiin markkinoinnin tietoperustaan ja teorioihin. Tietoperusta valittiin sen perusteella, että se palvelee parhaiten opinnäytetyön tavoitetta, nykytilan selvittämistä ja kehitysideoiden antamista toimeksiantajalle.
Toiminnallisessa osuudessa keskityttiin analysoimaan sitä, miten toimeksiantaja hyödyntää markkinointiviestintää tällä hetkellä kiinteistömarkkinoinnissa. Toiminnallinen työ tarjoaa toimeksiantajalle katsauksen digitaalisen markkinoinnin nykytilanteesta ja antaa kehitysehdotuksia sekä konkreettisia toimenpiteitä markkinoinnin kehittämiseksi. Opinnäytetyön lopputuotoksena on nykytilanteen analyysi sisältäen muun muassa kohderyhmäanalysoinnin, markkinoinnin vuosikellon sekä siihen liittyvät kehitysehdotukset.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Varman toimitilojen markkinointia. Opinnäytetyön päätavoitteen lisäksi opinnäytetyön tekijän henkilökohtainen tavoite oli markkinoinnin kokonaiskuvan sekä strategisen suunnittelun osaamisen kehittäminen.
Opinnäytetyöstä julkaistaan vain viitekehys ja pohdinta toimeksiantajan toiveesta. Markkinoinnin nykytilanteen kartoitus sekä tavoitteet ja kehitysehdotukset ovat arkaluontoista sisältöä ja niiden julkaisu saattaisi aiheuttaa haittaa toimeksiantajan liiketoiminnalle.