Planering och skapande av webbplats för MaskrosStina
Wester, Robert (2020)
Wester, Robert
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005128623
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005128623
Tiivistelmä
Företaget MaskrosStina behövde ett sätt att få information om företaget och nå ut till en större publik. Vad ska man tänka på när man ska skapa en logo? Vad säger olika färger i logon om företaget? Vad ska man tänka på när man ska skapa en webbplats. Hur går man till väga när man skapar en webbplats?
Företaget MaskrosStina var i behov av en webbplats. Behovet av en webbplats hade funnits länge. Företaget hade bara använt sig av sociala medier för information om företaget. Så det behövdes ett ställe där all information om företaget kunde samlas. Det fanns även ett behov av logotyper för företagets olika tjänster.
Detta arbete bygger på information om både logotyper och om företaget MaskrosStina. Utifrån denna information började arbeta med att planera och skissa på tjänstelogorna och webbplatsen.
Resultatet av detta blev en webbplats där företagets visuella identitet bevarades. Och där man nu kan se den information om företaget man kan behöva. På webbplatsen är det lätt att ta kontakt med företaget och man kan följa med det senaste som sker i företaget. Tjänstelogotyperna som skapades finns även på webbplatsen där de alla har sin egen plats. The company MaskrosStina needed a way to increase awareness of the company. What should you think about when you are creating a logo? What do different colors in the logo say about the company? What should you think about when you are creating a website? How are you creating a site?
The company MaskrosStina needed a website. The need of a website had been there a long time. The company had earlier only used social media for information. There was, however, a need for a place where all the information about the company could be collected. There was also a need for logotypes to the company’s different services.
This thesis was planned in such a way that I looked up information about the subject and processed all the information I got from the company. Based on this information I started to plan and sketch the logotypes and the website.
The result of this was a website where the company’s visual identity was retained and you could see all the information. It is now easy to contact the company and check what is happening. Service logotypes are also on the website, where they all have their own place.
Företaget MaskrosStina var i behov av en webbplats. Behovet av en webbplats hade funnits länge. Företaget hade bara använt sig av sociala medier för information om företaget. Så det behövdes ett ställe där all information om företaget kunde samlas. Det fanns även ett behov av logotyper för företagets olika tjänster.
Detta arbete bygger på information om både logotyper och om företaget MaskrosStina. Utifrån denna information började arbeta med att planera och skissa på tjänstelogorna och webbplatsen.
Resultatet av detta blev en webbplats där företagets visuella identitet bevarades. Och där man nu kan se den information om företaget man kan behöva. På webbplatsen är det lätt att ta kontakt med företaget och man kan följa med det senaste som sker i företaget. Tjänstelogotyperna som skapades finns även på webbplatsen där de alla har sin egen plats.
The company MaskrosStina needed a website. The need of a website had been there a long time. The company had earlier only used social media for information. There was, however, a need for a place where all the information about the company could be collected. There was also a need for logotypes to the company’s different services.
This thesis was planned in such a way that I looked up information about the subject and processed all the information I got from the company. Based on this information I started to plan and sketch the logotypes and the website.
The result of this was a website where the company’s visual identity was retained and you could see all the information. It is now easy to contact the company and check what is happening. Service logotypes are also on the website, where they all have their own place.