Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Främjandet av hälsa och välbefinnande bland äldre : Nya sätt att uppmuntra till deltagande i Johannes församling

Karlsson, Viktor; Nordgren, Janina; Nygård, Linnéa; Zevenhoven, Liza (2020)

Avaa tiedosto
Karlsson_Viktor, Nordgren_Janina, Nygard_Linnea, Zevenhoven_Liza.pdf (3.299Mt)
Lataukset: 


Karlsson, Viktor
Nordgren, Janina
Nygård, Linnéa
Zevenhoven, Liza
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005138803
Tiivistelmä
Detta examensarbete är ett samarbetsprojekt mellan Yrkeshögskolan Novia och
Johannes församling kallat ”Var ses vi”. Examensarbetet är en fortsättning på det tidigare
examensarbetsprojektet ”Ensamhörighet” och samarbetsprojektet ”Var är du?”. Syftet
med detta examensarbete är att utveckla marknadsföringsmaterial till Johannes
församling riktat till äldre och som uppmuntrar till hälsofrämjande aktivitet och
deltagande. Examensarbetet behandlar välbefinnande och hälsofrämjande aktiviteter
samt utvecklandet av marknadsföringsmaterial anpassat för äldre. Äldre ska ha möjlighet
till att delta och känna delaktighet i aktiviteter enligt eget intresse. Genom
hälsofrämjande aktiviteter främjas välbefinnande och ohälsa förebyggs.
Den huvudsakliga metoden för examensarbetet är tjänstedesign. Vid utvecklingen av
marknadsföringsmaterial till Johannes församling utförs intervjuer med de anställda i
församlingen. En sekundäranalys av ”Var är du?” -projektet utförs för att kartlägga
målgruppens intressen. Slutligen görs en analys av Johannes församlings digitala medier
för att skapa en uppfattning om hur församlingen presenterar sig online.
Johannes församling ordnar en mängd olika aktiviteter som beskrivs med fokus på
sammanhang och gemenskap. En majoritet av de tillfrågade äldre anser att socialt
umgänge motverkar deras ensamhet. För marknadsföringen väljs församlingens
verksamhet ”Träffpunkten”. Marknadsföringsmaterialet består av affischer samt en
strategi som kan användas i Johannes församlings digitala medier.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste