Liikuntapalvelut ja asiakastyytyväisyys
Hertz, Teemu (2020)
Hertz, Teemu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051812045
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051812045
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli saada tietoa HAMK Movesin liikuntapalveluiden laadusta ja niiden riittävyydestä. Työssä luotiin kysely, johon opiskelijat pääsivät vastaamaan ja tuomaan sen kautta mielipiteitään esille. Lisäksi työssä toteutettiin benchmark-vertailu, jossa vertailtiin eri koulujen liikuntapalveluja.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin liikunnan ja ravinnon vaikutuksia terveyteen, asiakaskokemusta, palveluita ja asiakkaan roolia sekä tutkimusmenetelmiä. Teoreettisessa pohjassa käytettiin alan kirjallisuutta sekä sähköisiä materiaaleja.
Tuloksien perusteella voidaan sanoa, että HAMK Movesin palvelujen käyttöaste ei ole ihan huipussaan. Monet vastanneista totesi harrastavansa liikuntaa muualla. Kyselytutkimuksen ja benchmark-vertailun perusteella voidaan sanoa, että yksi isoimmista kompastuskivistä on liikuntapalveluiden hinta. Liikuntapassin hinnoittelun uudelleen miettiminen on asia, johon kannattaa panostaa. Liikuntapalveluiden tarjonta varsinkin HAMKin pienemmillä kampuksilla koetaan mahdollisesti liian vähäiseksi. Tätä kannattaisi jatkossa tutkia enemmän, jotta liikuntapalvelut olisivat opiskelijoiden mieleen kampuksesta riippumatta.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin liikunnan ja ravinnon vaikutuksia terveyteen, asiakaskokemusta, palveluita ja asiakkaan roolia sekä tutkimusmenetelmiä. Teoreettisessa pohjassa käytettiin alan kirjallisuutta sekä sähköisiä materiaaleja.
Tuloksien perusteella voidaan sanoa, että HAMK Movesin palvelujen käyttöaste ei ole ihan huipussaan. Monet vastanneista totesi harrastavansa liikuntaa muualla. Kyselytutkimuksen ja benchmark-vertailun perusteella voidaan sanoa, että yksi isoimmista kompastuskivistä on liikuntapalveluiden hinta. Liikuntapassin hinnoittelun uudelleen miettiminen on asia, johon kannattaa panostaa. Liikuntapalveluiden tarjonta varsinkin HAMKin pienemmillä kampuksilla koetaan mahdollisesti liian vähäiseksi. Tätä kannattaisi jatkossa tutkia enemmän, jotta liikuntapalvelut olisivat opiskelijoiden mieleen kampuksesta riippumatta.