Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kivijalkakahvilan tunnettuuden lisääminen Instagramin avulla. Case: St. George Bakery

Teittinen, Emma (2020)

Avaa tiedosto
Teittinen_Emma.pdf (1.515Mt)
Lataukset: 


Teittinen, Emma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912273
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä kivijalkakahvilan tunnettuutta Instagramin avulla. Tutkimusongelmana oli selvittää eri tapoja tunnettuuden lisäämiseen Instagramissa ja sen lisäksi haluttiin tutkia vaikuttaako tunnettuuden kasvaminen kahvilan asiakasmäärän lisääntymiseen. Tutkimus tehtiin toimeksiantajayritykselle: St. George Bakerylle.

Teoriaa lähdettiin pohjustamaan Aida –mallilla sekä kerrottiin, kuinka sitä aiotaan käyttää tässä opinnäytetyössä. Tämän lisäksi, teoriaosuus käsitteli Instagramia markkinointiviestinnän välineenä. Kuinka kyseistä applikaatiota hyödynnettiin markkinoinnissa, miten tunnettuutta lisättiin sekä mitä trendejä on havaittu Instagramissa viime aikoina.

Tutkimus tehtiin netnografisena tutkimuksena, joka tarkastelee ihmisten verkkokäyttäytymistä sekä sosiaalista vuorovaikutusta digitaalisessa viestinnässä. Opinnäytetyön tutkimuksessa luotiin sisältöä St. George Bakeryn Instagramiin, ja jonka vaikutuksia havainnoitiin sekä analysoitiin. Sisällöntuotannon koejärjestelyt määräytyivät teoriaosuudessa perusteltuihin faktoihin. Tutkimusta tehtiin kahden kuukauden ajan ja dataa kerättiin Instagramin omasta analytiikasta, josta näkyi kuinka tunnettuus, aktiivisuus sekä seuraajamäärä kehittyivät.

Tuloksista selvisi, että kahvilan tunnettuutta onnistuttiin lisäämään Instagramin avulla. Tuloksista myös selvisi parhaimmat metodit tunnettuuden lisäämiseen, joita olivat sisällöntuotanto, jatkuva aktiivisuus sekä vuorovaikutus. Tunnettuutta onnistuttiin vielä lisäämään juuri St. George Bakeryn kohderyhmän keskuudessa, mikäli oli tutkimuksen päätavoite.

Myös kahvilan asiakasmäärä lisääntyi kahden kuukauden aikana, mutta tutkimuksen tuloksista ei voida sanoa saavutettiinko tämä Instagram-markkinoinnin avulla. Näin ollen, tutkimuksen heikkoudeksi jäi sen luotettavuus. Kahvilaan saapuvien asiakkaiden alkuperää ei tiedetä, sekä pelkästään Instagramin seuraajamäärän perusteella ei voida sanoa, kuinka tunnettu kahvila on kohderyhmän keskuudessa.

Kuitenkin St. George Bakeryn tulisi jatkossakin pitää heidän Instagram-tilinsä aktiivisena, jotta heidän tunnettuuttaan saadaan lisättyä entisestään. Myös vuorovaikutuksen ylläpitäminen asiakkaiden kanssa on tärkeää kahvilan luotettavuuden lisäämiseksi. Tutkimustulosten perusteella, jatkossa voitaisiin tutkia enemmän mistä asiakkaat saapuvat kahvilaan ja kuinka moni heistä oikeasti seuraa St. George Bakeryä Instagramissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste