Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinatutkimus perinteitä rikkovalle matkailuyritykselle : case Stoke Travel

Yrjänäinen, Marie (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Marie Yrjänäinen.pdf (707.3Kt)
Lataukset: 


Yrjänäinen, Marie
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912350
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa markkinatutkimus Espanjasta lähtöisin olevalle modernille matkailuyritykselle nimeltään Stoke Travel, joka suunnittelee laajentavansa liiketoimintaansa Suomeen. Matkailuala on läpikäynyt suuria muutoksia viime vuosikymmenten aikana, kuluttajat voivat esimerkiksi ostaa lennot ja hotellit helposti itse suoraan verkosta. Matkailuyritysten on siis vastattava näihin muutoksiin tarjoamalla asiakkailleen jotain erityistä, sillä suurin osa kuluttajista ei enää kaipaa välikäsiä pelkkään matkanvälitykseen.

Tutkimukselle asetettiin kolme eri tavoitetta: Ensimmäinen tavoite oli selvittää onko Stoke Travelin tarjoamilla ulkomaanmatkoilla kysyntää turkulaisten korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa. Toisena tavoitteena oli kartoittaa haluavatko turkulaiset korkeakouluopiskelijat toimia Stoke Travelin promoottoreina eli Brand Ambassadoreina Suomessa. Kolmas tavoite oli markkinoida Stoke Travelin toimintaa web-kyselylomakkeen avulla ja lisätä yrityksen tunnettuutta tutkimuksen kohderyhmän keskuudessa.

Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää Stoke Travelin yritystoiminnan laajentamisen tukena ja antaa yritykselle alustavaa tietoa kysynnän tasosta Suomessa.

Markkinatutkimuksen aineisto kerättiin web-kyselyn avulla, jonka kohderyhmänä oli turkulaiset korkeakouluopiskelijat. Kyselylomake muotoiltiin mahdollisimman mielenkiintoiseksi kuvien ja videoiden avulla, sillä sen tarkoitus oli herättää turkulaisten korkeakouluopiskelijoiden kiinnostus varata Stoke Travelin matkoja. Kyselyyn vastasi yhteensä 83 henkilöä neljästä eri Turun korkeakoulusta.

Tutkimuksen tulokset muodostivat erittäin positiivisen kuvan turkulaisten korkeakouluopiskelijoiden suhtautumisesta Stoke Traveliin ja sen tarjoamiin matkoihin, ja tuloksista voidaan päätellä, että yrityksen on mahdollista menestyä Suomen markkinoilla. Tutkimustulosten perusteella voidaan myös todeta, että Brand Ambassadorin työ kiinnostaa osaa turkulaisista korkeakouluopiskelijoista. Brand Ambassadorin roolia koskeviin kysymyksiin vastanneista suurin osa kertoi olevansa kiinnostuneita tai mahdollisesti kiinnostuneita kyseisestä työstä.
 
The purpose of this thesis was to implement a market research for a modern Spain-based travel company called Stoke Travel, which is planning to expand their operations to Finland. Travel industry has gone through massive changes during the past decades. Nowadays it is easy for consumers to buy the flights and book hotels themselves online. Travel companies must react to these changes and offer their customers something new and special, as most of the consumers do not need company help anymore when it comes to booking their trip abroad.

The research had three different objectives: The first was to find out if the university students in Turku are interested in the trips that Stoke Travel offers. The second objective was to map if the university students in Turku want to work for Stoke Travel as their Brand Ambassadors in Finland. The third objective was to promote Stoke Travel with the help of an interesting web-survey and raise awareness within the research’s target group about it being a modern travel company with many unique trips abroad. The results of the research will be used to support the company’s plans to expand their operations and to inform them about the level of demand for their trips in Finland.

The research method was a web-survey, which was targeted to the university students in Turku. The web-survey was made as interesting as possible with many photos and videos to encourage students to book a trip form Stoke Travel. In total 83 people from four different universities in Turku filled in the survey.

The results show that the university students in Turku are feeling positive about Stoke Travel as a company and the trips they offer. It can be said that the company has a good chance to succeed in Finland. Also according to the results, quite a few of the university students in Turku are interested in working for Stoke Travel as their Brand Ambassadors.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste