Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vastuullisuudesta viestiminen suurimpien suomalaisten yritysten verkkosivuilla

Lilja, Maija (2020)

 
Avaa tiedosto
Lilja_Maija.pdf (1.007Mt)
Lataukset: 


Lilja, Maija
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012508
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on yritysten vastuullisuusviestintä. Vastuullisuus on ajankohtainen aihe. Yhteiskunta ja kuluttajat odottavat yrityksiltä koko ajan enemmän vastuullisuutta. Samalla kun vastuullisuustoimet yrityksissä yleistyvät, on yritysten tehtävä aiempaa enemmän, jotta erottuisivat joukosta.

Työn tavoite on aineiston avulla kuvata yritysten vastuullisuusviestintää. Aineistona tutkimuksessa on Suomen 15:n liikevaihdoltaan suurimman yrityksen verkkosivut. Aineisto on kerätty syksyn 2019 aikana. Tutkimusmenetelmä on laadullinen eli kvalitatiivinen ja aineistoa on analysoitu pääasiassa sisällönanalyysin keinoin. Aineistosta pyrittiin, taulukkomuotoisen työkalun avulla, selvittämään mitä ja miten yritykset verkkosivuillaan vastuullisuudesta viestivät.

Tutkimuksen tietoperustana toimivat yritysvastuun keskeisimmät käsitteet. Vastuullisuusviestinnän lisäksi kerrotaan yritysvastuun keskeisimmistä käsitteistä.

Tutkimustuloksissa tutkimuskysymyksiin on etsitty vastauksia useista eri näkökulmista, jotka piirtävät laajan kuvan yritysten vastuullisuusviestinnästä. Tuloksista selviää, että vastuullisuustiedolla on suuri rooli suurimman osan yrityksistä verkkosivuilla. Termien käytössä oli samankaltaisuutta ja käytettyjen kuvien aiheissa oli paljon toistuvuutta, vaikka eri yritysten tapa viestiä yritysvastuustaan vaihtelikin paljon.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste