Visuaalinen viestintä yrityksen verkkosivuilla : Case: Mifuko Oy
Seppälä, Aino (2020)
Seppälä, Aino
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912407
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912407
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tarkastella, kuinka visuaalisen viestinnän kautta voi parantaa asiakkaan ostokokemusta verkkokaupassa. Työn toimeksiantajana toimii helsinkiläinen Mifuko. Yritys tuottaa perinteisin käsityömenetelmin sisustustuotteita Kenian maaseudulla ja toimii WFTO:n periaatteiden mukaan. Opinnäytetyössä hyödynnettiin Hämeen ammattikorkeakoulussa suoritettuja opintoja vaatetusmuotoilusta sekä sivuaineopintoja digitaalisesta markkinoinnista sekä kiertotaloudesta. Informaatiomuotoiluun ja visuaaliseen viestintään perehdyttiin kirjallisten ja digitaalisen aineistojen avulla, joista saatiin taustatietoa aiheeseen. Liiketoimintaympäristön ymmärtämiseksi havainnoitiin toimeksiantajan kanssa saman arvopohjan jakavia sisustusalan yrityksiä. Työn tuloksena on mallinnuksia ja esimerkkejä informaatiomuotoilusta sisällöstä Mifukon kotisivuille. Sisällön on tarkoitus parantaa yrityksen asiakkaiden ostokokemusta. Työn pohdintaosuudessa pohditaan jatkokehitysmahdollisuuksia. The purpose of this thesis is to research how visual information on websites can improve a customer’s shopping experience in an online store. The work was commissioned by the interior design company Mifuko based in Helsinki. Mifuko works according to WTFO principles in rural Kenia and produces interior design products by traditional handicraft methods. The thesis is divided into two parts. The first part introduces information design and visual communication. Background information for this topic was collected from written and digital material. To better understand Mifuko’s business environment I examine some other design companies that share the same values as the commissioner. The second part deals with design work. This part is based on the author’s acquired knowledge in clothing design, digital marketing and circular economy while studying at Häme University of Applied Sciences. The results of the work contain modellings and examples of information design content for Mifuko’s website. The content is intended to improve the shopping experience of the company’s customers. In the section of reflection, I deal with further possibilities of developing the work.