Hypoxin sosiaalisen median nykytilan kartoitus ja kehitysehdotukset
Myllymäki, Kaisla; Mäkelä, Elina (2020)
Myllymäki, Kaisla
Mäkelä, Elina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012598
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tehtiin yhteistyössä liikunta -ja hyvinvointialan yrityksen kanssa. Työmme tarkoitus oli tutustua yrityksen sosiaalisen median sisällöntuotannon nykytilaan ja siihen liittyviin haasteisiin. Tavoitteemme oli tehdä parannus- ja kehitysideoita sosiaalisen median kanavien ylläpitämiseen, ja parantaa tätä kautta asiakkaiden palvelua sisältömarkkinoinnin osalta.
Toimeksiantajamme pyysi apua digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen, ja heidän sosiaalisen median ylläpitämisen haasteisiin. Tätä kautta myös uusien asiakkaiden hankkimiseen, ja nykyisten asiakkaiden säännölliseen seuraamiseen. Opinnäytetyö keskittyi suurimmilta osin sosiaalisen median markkinoinnin nykyaikaistamiseen ja sisällöntuottamisen tehokkaaseen käyttämiseen. Teoriaosuudessa keskityttiin markkinoinnin perusasioihin ja digitaalisen markkinoinnin tuomiin mahdollisuuksiin. Laadukkaan sisällön toteuttamiseen haettiin erityisesti uusia kehitysideoita ja tapoja sen toteutukseen.
Toimeksiantajan kanssa käydyn keskustelun perusteella toteutimme kehityslistan, jota lähdimme pala palalta ratkomaan heidän näkemysten ja toiveiden pohjalta. Näin luotiin pohja työn toiminnalliselle osuudelle. Teoreettinen viitekehys oli myös vahvasti mukana toiminnallisen työn osuudessa.
Opinnäytetyön empiiriseen osuuteen liittyy kvalitatiiviset asiakashaastattelut, jotka toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Haastatteluiden kautta oli tarkoitus saada asiakkaiden näkemystä yrityksen nykyisestä sisällöntuotannosta, sen näkyvyydestä ja toiveista tulevien julkaisuiden osalta. Tällä tavoin saatiin dokumentoitua oikeita toiveita, mitä asiakkaat haluavat sisällöltä.
Toimeksiantajamme pyysi apua digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen, ja heidän sosiaalisen median ylläpitämisen haasteisiin. Tätä kautta myös uusien asiakkaiden hankkimiseen, ja nykyisten asiakkaiden säännölliseen seuraamiseen. Opinnäytetyö keskittyi suurimmilta osin sosiaalisen median markkinoinnin nykyaikaistamiseen ja sisällöntuottamisen tehokkaaseen käyttämiseen. Teoriaosuudessa keskityttiin markkinoinnin perusasioihin ja digitaalisen markkinoinnin tuomiin mahdollisuuksiin. Laadukkaan sisällön toteuttamiseen haettiin erityisesti uusia kehitysideoita ja tapoja sen toteutukseen.
Toimeksiantajan kanssa käydyn keskustelun perusteella toteutimme kehityslistan, jota lähdimme pala palalta ratkomaan heidän näkemysten ja toiveiden pohjalta. Näin luotiin pohja työn toiminnalliselle osuudelle. Teoreettinen viitekehys oli myös vahvasti mukana toiminnallisen työn osuudessa.
Opinnäytetyön empiiriseen osuuteen liittyy kvalitatiiviset asiakashaastattelut, jotka toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Haastatteluiden kautta oli tarkoitus saada asiakkaiden näkemystä yrityksen nykyisestä sisällöntuotannosta, sen näkyvyydestä ja toiveista tulevien julkaisuiden osalta. Tällä tavoin saatiin dokumentoitua oikeita toiveita, mitä asiakkaat haluavat sisällöltä.