Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vastuullisuus ja läpinäkyvyys aloittavalle vaatealan yritykselle

Starck, Jonna (2020)

 
Avaa tiedosto
Starck_Jonna.pdf (737.3Kt)
Lataukset: 


Starck, Jonna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012490
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää aloittavan vaatealan pienyrittäjän erilaiset mahdollisuudet vaatteen materiaalin hankintaan ja tuotantoon. Työssä tutkitaan asioita, jotka kuluttaja haluaa tietää vaatteen tuotannosta, kuten tuotteen valmistusmaasta ja materiaalista. Tutkimuksen tavoitteena on saada tuotteen hinnanmuodostus ja tuotanto läpinäkyväksi kuluttajille. Tutkin aiheita aloittavan vaatealan yrittäjän näkökulmasta, tekijän mahdollisuuksista vaatteen erilaisiin tuotantotapoihin ja valmistukseen, jotta tekijä voi vastata kuluttajien tiedontarpeeseen. Toisessa luvussa tutkitaan opinnäytetyössä vastuullisuutta yrityksessä, materiaalien ja vaatteen tuotannossa. Tutkitaan omalle yritykselle sopivaa ratkaisua, miten tuotteen vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä esitellään kuluttajalle. Tässä hyödynnetään havainnointi menetelmää.

Opinnäytetyössä hyödynnetään Hämeen ammattikorkeakoulussa suoritettuja vaatetusmuotoilun kursseja sekä sivuaineopintoja. Opinnäytetyössä on teoreettinen ja kvalitatiivinen tutkimusosa. Teoreettinen osa koostuu olemassa olevasta teoriasta, joiden avulla on tutkittu ja jäsennetty tutkimuksen taustaa. Kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä osion aineistona käytetään valmista aineistoa, kuten verkkosivuja ja haastatteluja.

Tutkimuksessa saatiin tulokseksi tietoa aloittavan pienyrityksen läpinäkyvyyden ja vastuullisuuden viestinnästä kuluttajalle sekä tavoitteiden mukaisesti kattavasti tietoa materiaalien laaduista, joita pienyritys voi hyödyntää yrityksessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste