Oman henkilöbrändin luominen ja visualisointi : hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty
Ehrola, Veronica (2020)
Ehrola, Veronica
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052112800
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052112800
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda itselleen henkilöbrändi ja rakentaa sille toimiva visuaalisuus. Opinnäytetyön tarkoituksena on sen luettua saada ymmärrystä henkilöbrändin merkityksestä ja käyttää hyödyksi opittua tietoa vasta valmistuneena muotoilijana.
Opinnäytetyössä tutkitaan, millainen on henkilöbrändin rakenne ja mitä tulee huomioida sitä rakentaessa. Tutkimus pohjautuu dokumenttianalyysiin sekä luovan alan suunnittelijoiden haastatteluihin.
Lopputuloksena opinnäytetyössä esitetään tutkimuksesta pohjautuvaa tietoa hyväksi käyttäen rakennettu, toimiva visuaalisuus omalle henkilöbrändille. Toimivan visuaalisuuden esittelynä toimii brandbook. The aim of the thesis was to create a personal brand and build a functional visual identity. The purpose of this thesis was to gain an understanding of the significance of a personal brand and use the information as a graduate designer.
The thesis explores the structure of a personal brand and what to consider when constructing it. The research is based on documentary analysis and interviews with creative designers.
The final result of the thesis is a functional visuality built on researchbased information for one’s own personal brand. The brandbook serves as a demonstration of functional visuality.
Opinnäytetyössä tutkitaan, millainen on henkilöbrändin rakenne ja mitä tulee huomioida sitä rakentaessa. Tutkimus pohjautuu dokumenttianalyysiin sekä luovan alan suunnittelijoiden haastatteluihin.
Lopputuloksena opinnäytetyössä esitetään tutkimuksesta pohjautuvaa tietoa hyväksi käyttäen rakennettu, toimiva visuaalisuus omalle henkilöbrändille. Toimivan visuaalisuuden esittelynä toimii brandbook.
The thesis explores the structure of a personal brand and what to consider when constructing it. The research is based on documentary analysis and interviews with creative designers.
The final result of the thesis is a functional visuality built on researchbased information for one’s own personal brand. The brandbook serves as a demonstration of functional visuality.