Henkilöbrändäys Instagramissa
Kanko, Emma (2020)
Kanko, Emma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052112802
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052112802
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee henkilöbrändäystä Instagramissa. Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esille toimenpiteitä ja menetelmiä, mitä kattavan henkilöbrändin ja mikrovaikuttajan profiilin rakentaminen Instagramissa vaatii. Opinnäytetyön tuotoksena syntyy henkilöbrändi ja mikrovaikuttajan profiili Instagramissa.
Opinnäytetyö on tehty vetoketjuperiaatteella, jossa on yhdistetty tietoperustaa ja opinnäytetyön tekijän käytännön toimenpiteitä rinnakkain. Tietoperustan rakentamiseksi opinnäytetyössä on hyödynnetty paljon sosiaaliseen mediaan ja Instagramiin liittyviä relevantteja verkkolähteitä, jotka käsittelevät toimintaperiaatteita ja toimenpiteitä vaikuttajan näkökulmasta. Opinnäytetyön tietoperustan rakentamiseen on myös käytetty aihealueeseen liittyvää kirjallisuutta, jotka käsittelevät henkilöbrändäystä ja vaikuttajamarkkinointia.
Opinnäytetyössä esitellään ja havainnollistetaan opinnäytetyön tekijän omaa polkua mikrovaikuttajaksi Instagramissa. Opinnäytetyössä on nostettu esille toimenpiteitä, joiden avulla henkilöbrändi ja mikrovaikuttajan profiili on rakennettu Instagramissa. Opinnäytetyön tekijä kertoo, miksi on päätynyt tiettyihin ratkaisuihin henkilöbrändin ja mikrovaikuttajan profiilin luomisessa, ja antaa tietoperustaan perustuvat perustelut päätöksiinsä. Opinnäytetyön toimenpiteitä on havainnollistettu kuvien avulla. Opinnäytetyössä käsitellään myös tekijän menestymisen mittareita mikrovaikuttajana.
Lopuksi opinnäytetyössä tuodaan esille yhteenveto sekä pohditaan työstä saatuja johtopäätöksiä, joissa analysoidaan työn tavoitteiden toteutumista. Tekijä antaa myös jatkotutkimusehdotuksia sekä analysoi omaa oppimista ja ammatillista kehittymistä. Tekijä on hyödyntänyt tietoperustan informaatiota sekä toimenpiteitä matkalla mikrovaikuttajaksi. Tietoperustaa ja toimenpiteitä on myös hyödynnetty kasvattamaan seuraajamääriä sekä näkyvyyteen vaikuttavia tekijöitä opinnäytetyöprosessin aikana. Opinnäytetyössä on käsitelty kaikki oleellisimmat asiat ja toimenpiteet, joita hyödyntämällä on mahdollista rakentaa henkilöbrändi sekä mikrovaikuttajan profiili Instagramissa.
Opinnäytetyö on tehty vetoketjuperiaatteella, jossa on yhdistetty tietoperustaa ja opinnäytetyön tekijän käytännön toimenpiteitä rinnakkain. Tietoperustan rakentamiseksi opinnäytetyössä on hyödynnetty paljon sosiaaliseen mediaan ja Instagramiin liittyviä relevantteja verkkolähteitä, jotka käsittelevät toimintaperiaatteita ja toimenpiteitä vaikuttajan näkökulmasta. Opinnäytetyön tietoperustan rakentamiseen on myös käytetty aihealueeseen liittyvää kirjallisuutta, jotka käsittelevät henkilöbrändäystä ja vaikuttajamarkkinointia.
Opinnäytetyössä esitellään ja havainnollistetaan opinnäytetyön tekijän omaa polkua mikrovaikuttajaksi Instagramissa. Opinnäytetyössä on nostettu esille toimenpiteitä, joiden avulla henkilöbrändi ja mikrovaikuttajan profiili on rakennettu Instagramissa. Opinnäytetyön tekijä kertoo, miksi on päätynyt tiettyihin ratkaisuihin henkilöbrändin ja mikrovaikuttajan profiilin luomisessa, ja antaa tietoperustaan perustuvat perustelut päätöksiinsä. Opinnäytetyön toimenpiteitä on havainnollistettu kuvien avulla. Opinnäytetyössä käsitellään myös tekijän menestymisen mittareita mikrovaikuttajana.
Lopuksi opinnäytetyössä tuodaan esille yhteenveto sekä pohditaan työstä saatuja johtopäätöksiä, joissa analysoidaan työn tavoitteiden toteutumista. Tekijä antaa myös jatkotutkimusehdotuksia sekä analysoi omaa oppimista ja ammatillista kehittymistä. Tekijä on hyödyntänyt tietoperustan informaatiota sekä toimenpiteitä matkalla mikrovaikuttajaksi. Tietoperustaa ja toimenpiteitä on myös hyödynnetty kasvattamaan seuraajamääriä sekä näkyvyyteen vaikuttavia tekijöitä opinnäytetyöprosessin aikana. Opinnäytetyössä on käsitelty kaikki oleellisimmat asiat ja toimenpiteet, joita hyödyntämällä on mahdollista rakentaa henkilöbrändi sekä mikrovaikuttajan profiili Instagramissa.
