Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintola Kustaa Vaasan palvelun sekä ruokatuotteen laadun kartoittaminen

Jormanainen, Sonja (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Sonja Jormanainen 2020.pdf (1.149Mt)
Lataukset: 


Jormanainen, Sonja
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052313134
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona Ravintola Kustaa Vaasalle. Kustaa Vaasa, toisella nimellä Kustu, on Helsingin Kalliossa sijaitseva Gastro Pub -tyylinen olutravintola, jonka juuret juontavat jo vuodesta 1962 saakka. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten Kustun asiakkaat kokivat palvelun, -sekä ruokatuotteiden laadun ja kuinka suomalaisuus sekä raaka-aineiden kotimaisuus ilmenevät ravintolan nykyisessä toiminnassa asiakkaan näkökulmasta.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä Webropol -ohjelmaa käyttäen. Kysely julkaistiin ravintolassa esitteen avulla niin, että kaikki pystyivät vastaamaan kyselyyn mobiililaitteellaan. Esitteessä oli QR-koodi sekä verkko-osoite kyselylle, ja kysely oli luotu englanniksi sekä suomeksi.
Opinnäytetyön tietoperusta sisältää palvelun, asiakaskokemuksen sekä niiden laadun määrittämisen. Tietoperusta käsittelee myös palvelun laadun sekä asiakaskokemuksen mittausmenetelmiä, sekä suomalaisen ruokakulttuurin muodostumista, suomalaisen ruuan ollessa ravintolan ruokalistan inspiraationa. Tietoperustassa käsitellään myös ravintolan valintaan vaikuttavia tekijöitä sekä asiakkaan ostoprosessin muodostumista.
Kyselyyn vastanneista puolet olivat miehiä ja puolet naisia. Suurin vastaajaryhmä koostui 25-29 vuotiaista (36%) vastanneista (n=90). Ravintolan vakioasiakkaita kertoi olevansa 13% vastanneista ja 53% kertoi vierailleensa ensimmäistä tai toista kertaa viimeisen 6kk aikana. Suomalainen ruoka, -ja juomakulttuuri kiinnosti asiakkaita, ja se ilmeni parhaiten ravintolan juomavalikoimassa, palvelussa sekä ruuissa, ja markkinoinnissa heikoimmin. Tutkimuksen tuloksista ilmeni, että Kustaa Vaasan asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ravintolan palveluun, juomavalikoimaan sekä yleiseen tunnelmaan. Ruokatuotteiden tasalaatuisuuteen tulisi kuitenkin kiinnittää huomiota sekä ruokalistaan lisätä kasvisruokavaihtoehtoja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste