Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pankin vaihtamisen syyt

Helminen, Arttu (2020)

 
Avaa tiedosto
Pankin vaihtamisen syyt (1.998Mt)
Lataukset: 


Helminen, Arttu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052213092
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee pankin vaihtamiseen vaikuttavia tekijöitä korkeakouluopiskelijan näkökulmasta. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Tampereen Seudun Osuuspankki. Opinnäytetyötä varten tehtiin tutkimus, joka toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena Webropol-kyselyalustalla. Kyselyyn vastasivat Tampereen alueella asuvat korkeakouluopiskelijat. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada vastaukset tutkimuskysymyksiin, miksi pankin vaihtamista harkitaan ja mitkä asiat vaikuttavat pankin vaihtamiseen.

Opinnäytetyö koostuu johdannosta, kahdesta taustaluvusta ja kahdesta pääluvusta. Taustalukujen teoreettinen viitekehys käsittelee finanssialaa sekä kuluttajakäyttäytymistä. Pääluvuissa käsitellään kyselytutkimusta, jonka lähteenä toimii alkuvuodesta 2020 tehty kysely.

Kyselyyn tuli vastauksia 668. Tutkimuksessa selvisi, että tähän kyselyyn vastanneet ovat muiden suomalaisten tapaan tyytyväisiä ja uskollisia pankin asiakkaita. Vastaajat eivät vaihda helposti pankkiaan. Keskeisiä syitä miksi pankin vaihtamista harkitaan ovat lainaan, sähköisiin palveluihin, pankkipalveluiden hintaan sekä asiakaspalveluun liittyvät syyt. Vaikka vastaajat näkivät asiakaspalvelun tärkeänä, vastauksia lainan kilpailukyvyn ja palvelumaksujen osalta tuli huomattavasti asiakaspalvelua enemmän. Tästä voi tehdä johtopäätöksen, että vastaajille hinta on palvelun laatua tärkeämpää. Vastaajille oli myös erittäin tärkeää pankin eettinen ja vastuullinen toiminta sekä julkisuuskuva.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste