Projektinhallintamallin kehittäminen Concreto Agencylle
Moilanen, Pia-Maria (2020)
Moilanen, Pia-Maria
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513377
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513377
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona mainostoimistolle nimeltä Concreto Agency. Työ käsittelee projektinhallintamallin kehittämistä nuorelle yritykselle, jonka toimintatavat asiakasprojektien hallinnassa eivät ole vielä vakiintuneet. Concreto Agency on monipuolinen luova mainostoimisto, joka tuottaa muun muassa konseptisuunnitteluita, strategista suunnittelua, brändien kehittämistä ja uudistuksia sekä viihteellisiä sisältöjä. Opinnäytetyön aihe kumpuaa aidosta kehittämistarpeesta ja se ideoitiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa.
Työn tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle tehokas projektinhallintamalli sekä kehittää projektinhallintaan liittyviä viestintäkeinoja. Tiedonhaun ja tutkimuksen kautta tarkoituksena oli kehittää projektinhallintamalli, joka tukisi tulevien projektien toteuttamista ja toisi projektinhallinnalle selkeät raamit. Projektinhallintamalli kehitettiin erityisesti vastaamaan media-alalla toimivan yrityksen tuotantojen projektinhallinnallisia tarpeita.
Työn tietoperustassa käsitellään toimialan nykytilannetta ja projektien hallintaa yrityksen ja toimiston välillä. Työn keskeisiä lähteitä olivat toimeksiantajan työntekijöiden haastattelut, kirjat ja artikkelit. Työn tutkimusmenetelmäksi valikoitui puolistrukturoitu teemahaastattelu.
Tutkimuksen ajankohta oli vuoden 2019 joulukuu ja 2020 tammi-huhtikuu.
Tuotoksena opinnäytetyöstä syntyi mainostoimistolle sopiva projektinhallintamalli sekä dokumenttimalleja, joita yritys voi hyödyntää projektien eri vaiheissa.
Työn tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle tehokas projektinhallintamalli sekä kehittää projektinhallintaan liittyviä viestintäkeinoja. Tiedonhaun ja tutkimuksen kautta tarkoituksena oli kehittää projektinhallintamalli, joka tukisi tulevien projektien toteuttamista ja toisi projektinhallinnalle selkeät raamit. Projektinhallintamalli kehitettiin erityisesti vastaamaan media-alalla toimivan yrityksen tuotantojen projektinhallinnallisia tarpeita.
Työn tietoperustassa käsitellään toimialan nykytilannetta ja projektien hallintaa yrityksen ja toimiston välillä. Työn keskeisiä lähteitä olivat toimeksiantajan työntekijöiden haastattelut, kirjat ja artikkelit. Työn tutkimusmenetelmäksi valikoitui puolistrukturoitu teemahaastattelu.
Tutkimuksen ajankohta oli vuoden 2019 joulukuu ja 2020 tammi-huhtikuu.
Tuotoksena opinnäytetyöstä syntyi mainostoimistolle sopiva projektinhallintamalli sekä dokumenttimalleja, joita yritys voi hyödyntää projektien eri vaiheissa.
