Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden parantaminen ja saatavuuden mittarin rakentaminen sähkötukkuliikkeessä

Nikkanen, Teemu (2020)

 
Avaa tiedosto
Asiakastyytyväisyyden parantaminen ja saatavuuden mittarin rakentaminen sähkötukkuliikkeessä.pdf (482.5Kt)
Lataukset: 


Nikkanen, Teemu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513378
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Rexel Finland Oy, joka on sähköalan palveluita sekä tuotteita tarjoava tukkuliike. Työn tavoitteena oli suunnitella ja rakentaa saatavuuden mittari yrityksen sisäiseen käyttöön, joka auttaisi parantamaan varaston optimointia sekä asiakastyytyväisyyttä.

Teoreettisena viitekehyksenä käytettiin saatavuuden, palveluasteen, asiakastyytyväisyyden sekä ABC-analyysin lähdemateriaaleja, kirjallisia sekä sähköisiä. Niiden lisäksi hyödynnettiin toimeksiantajan käytössä olevaa dataa, sekä yrityksen toimijoiden haastatteluja. Niiden avulla saatiin kuva eri näkemyksistä saatavuudesta sekä siitä, millainen mittari heitä palvelisi parhaiten.

Saatavuuden mittari suunniteltiin ja rakennettiin syksyn 2019 aikana ja sen testaus tapahtui alkuvuodesta 2020. Muutaman testivedoksen jälkeen mittari saatiin päivitettyä nykyiseen muotoonsa ja se on ollut toimeksiantajan aktiivisessa käytössä helmikuusta 2020 saakka. Työn mittarista saatiin rakennettua toimiva ja käytännöllinen apuväline, jonka avulla toimeksiantaja pystyy helposti analysoimaan varastoitavien tuotteiden saldoja ja tekemään sitä kautta mahdollisia muutoksia esimerkiksi varaston arvoon. Mittari on käytännöllisyyden lisäksi myös tarpeellinen, sillä toimeksiantajalla ei ole aikaisemmin kyseisenlaista apuvälinettä ollut.

Produktin mittaria pystytään hyödyntämään jatkossa vielä monipuolisemmin, jos se sisällytetään tulevaan Power BI-ohjelmaan. Tällöin mittarista saadaan haluttaessa vaikka päivittäin ajankohtaiset tiedot saldoista, mutta tämä päivitys tapahtuu vasta tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste