Modern marknadsföring : Vikten av ett starkt varumärke för framgångsrika företag
Lindholm, Max (2020)
Lindholm, Max
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052212904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052212904
Tiivistelmä
Yhä useammalla yrityksellä on vaikeuksia pysyä ajan tasalla teknologian kehityksessä, mitä pidetäänkin modernin markkinoinnin ytimenä. Markkinat ovat kehittyneet markkinointia nopeammin ja yritykset ovat ajautuneet tilanteeseen, jossa heidän markkinointinsa ei ole optimoitu nykyisille markkinoille. Tämän työn tarkoituksena on luoda yleiskuva siitä, miten muutokset ovat muovanneet nykyisiä markkinoita sekä luoda ohjeistus sille, kuinka yritysten tulisi mukauttaa markkinointiaan, jotta ne menestyisivät moderneilla markkinoilla.
Työ koostuu kahdesta eri osasta: liitteenä olevasta Birds View -yritykselle luodusta markkinoinnin- ja brändin kehitystyöstä sekä empiirisestä osuudesta. Ensimmäisessä osuudessa käydään läpi markkinoiden viimeaikaisia muutoksia sekä yrityksen mahdollisuuksia mukauttaa markkinointiaan markkinoihin sopivaksi. Empiiriseen osuuteen kuuluu kaksi haastattelua, teorian ja haastatteluiden analyysi sekä työn kriittinen yleisarviointi.
Työn tuloksena kehitettiin ohjeistus, miten yritykset voivat kehittää tuotemerkkien asemointia nyky-yhteiskunnassa. Työssä korostetaan myös niin kutsuttua kokonaisvaltaista markkinointia, joka auttaa yrityksiä rakentamaan pitkiä ja kestäviä asiakassuhteita luomalla lisäarvoa.
Työ koostuu kahdesta eri osasta: liitteenä olevasta Birds View -yritykselle luodusta markkinoinnin- ja brändin kehitystyöstä sekä empiirisestä osuudesta. Ensimmäisessä osuudessa käydään läpi markkinoiden viimeaikaisia muutoksia sekä yrityksen mahdollisuuksia mukauttaa markkinointiaan markkinoihin sopivaksi. Empiiriseen osuuteen kuuluu kaksi haastattelua, teorian ja haastatteluiden analyysi sekä työn kriittinen yleisarviointi.
Työn tuloksena kehitettiin ohjeistus, miten yritykset voivat kehittää tuotemerkkien asemointia nyky-yhteiskunnassa. Työssä korostetaan myös niin kutsuttua kokonaisvaltaista markkinointia, joka auttaa yrityksiä rakentamaan pitkiä ja kestäviä asiakassuhteita luomalla lisäarvoa.