Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointiviestinnän kehittäminen

Vuokko, Eveliina (2020)

 
Avaa tiedosto
Eveliina_Vuokko.pdf (4.907Mt)
Lataukset: 


Vuokko, Eveliina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052614130
Tiivistelmä
Aihe opinnäytetyölle syntyi toimeksiantajan tarpeesta sosiaalisen median kanavien, Facebookin ja Instagramin, mahdollisuuksista ja hyödyntämisestä markkinointikanavina. Tekijä on yrityksen työntekijä ja sosiaalinen media on yksi hänen työtehtävistään, joten aiheen valikoituminen oli osuva. Toimeksiannon kehittämistehtävä on siis Moby SPL Suomen Facebook- ja Instagram-tilien kehittäminen johdonmukaiseksi ja mitä ominaisuuksia toimeksiantajan tulee kehittää yleisön saavuttamiseksi.

Toimeksiantajan esittelyn jälkeen teoriaosuudessa keskitytään markkinointiviestinnän määrittelemiseen ja sen suunnittelun prosesseihin sekä mitä markkinointiviestintä on sosiaalisessa mediassa. Lisäksi teoriaosuudessa selvitetään minkälaisia kanavia Facebook ja Instagram ovat markkinointiviestinnän välineinä. Tarkoituksena teorialuvussa oli selventää markkinointiviestinnän olemus ja tärkeys yrityksen toiminnassa sekä selventää sosiaalisen median roolia nykypäivän markkinointiviestinnässä.

Teoriaosuuden jälkeen, työssä edetään tutkimuksen toteuttamiseen. Tutkimuksen toteutus on aloitettu määrittelemällä tutkimusmenetelmä. Tutkimus on suoritettu käyttäen laadullista tutkimusmenetelmää sekä benchmarking kilpailija-analyysia. Kilpailija-analyysiin on koottu toimeksiantajayrityksen lisäksi kolme muuta yritystä, jonka Facebook- ja Instagram tilien tietoja analysoitiin perustietojen, julkaisujen sisällön sekä sitoutuneisuuden mukaan. Kehitystehtävän avulla toimeksiantajalle on luotu sosiaalisen median kuukausikalenterin runko sekä kehitysehdotuksia, joita hyödyntäen voi luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelman.

Opinnäytetyö valmistui toukokuussa 2020 pitkän prosessin tuloksena. Opinnäytetyö tukee tekijän työtä toimeksiantajayrityksessä ja antoi näin hyödyllistä tietoa yritykselle ja tekijälle lähteä kehittämään yritykselle sosiaalisen median strategiaa ja markkinointisuunnitelmaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste