Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palveluprosessien yhteiskehittäminen

Kinnunen, Johanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Johanna Kinnunen valmis työ 16.4.pdf (1.762Mt)
Lataukset: 


Kinnunen, Johanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912442
Tiivistelmä
Asiakastuntemus ja arvopohjaiset valinnat korostuvat elintarvikealan liiketoiminnan kehittämisessä. Ammatillisen koulutuksen toimintaympäristö elää voimakkaassa muutoksessa. Muutokseen vaikuttavia trendejä ovat työn muuttuminen, digitalisaatio ja resurssit. Asiakaslähtöinen ammatillinen koulutus vaatii joustavaa sekä vuorovaikutteista yhteistyötä eri verkostojen kanssa.
Työn tavoitteena oli kehittää Tampereen seudun ammattiopiston ylläpitämän kahvila-myymälä Saarekkeen palveluja. Työn lähtökohtana oli kehittää palveluprosesseja asiakaslähtöisesti, löytäen ideoita jatkuvan tuotannon virran säilyttämiseen ja yhteiskehittämiseen.
Tutkimus eteni toimintatutkimuksen sykleissä. Menetelminä käytettiin asiakastyytyväisyyskyselyä, havainnointia ja haastatteluja. Asiakastyytyväisyyskyselyä käytettiin palvelun laadun kehittämiseen tutkimuksen määrittelyvaiheessa. Havainnointi ja muu aineisto kerättiin tiimipalaverimuistioista, keskusteluista, toimitusketjuun aktiivisesti osallistumalla. Haastattelut toteutettiin puolistrukturoituina haastatteluina. Jokaisen kokeilusyklin jälkeen tehtiin reflektointia ja toiminnan muutoksia kahvila-myymälässä. Kaikkien vaiheiden jälkeen palveluprosesseista luotiin palvelumalli palvelumuotoilun työkaluilla.
Tulokset osoittavat, että yhteiskehittäminen on yhdistänyt asiakkaan ja liiketoiminnan näkökulmat. Tutkimustulokset ovat mahdollistaneet asiakasarvon määrittämisen. Tulosten perusteella yhteiskehittäminen, palvelun toimivuus, tuotantoprosessien tasalaatuisuus ja tuotteistaminen tuovat lisäarvoa asiakkaalle, opiskelijoille ja koko oppilaitoksen toiminnalle. Yhteiskehittämistä jatketaan Tredun arvojen mukaisesti: rohkeesti, reteesti ja reilusti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste