Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Motivaatio ja asiakkaan jatkuva palvelu myynnin menestystekijöinä

Kröger, Katja (2020)

 
Avaa tiedosto
Motivaatio ja asiakkaan jatkuva palvelu myynnin menestystekijöinä.pdf (772.7Kt)
Lataukset: 


Kröger, Katja
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012481
Tiivistelmä
Tavoitteena oli rakentaa toimeksiantajan käyttöön toimiva ja kokonaisvaltainen myyntipro-sessi personoituna kahdelle eri asiakassegmentille, sekä selvittää tekijät tuloksellisemman myyntityön saavuttamiseksi osana myynnin kehittämisohjelmaa vuonna 2019 ja rakentaa niiden pohjalta pysyviä toimintamalleja myynnin edistämiseksi organisaatiossa. Tutkimukses-sa on tutkittu myynnin johtamista, myyntiprosessia sekä myynnin kehittämisen konkreettisia toimenpiteitä toimeksiantajaorganisaatiossa. Työn tilaaja on kiinteistöalan yritys, josta käy-tetään nimitystä Yritys X.
Tutkimus on toteutettu kehittämistutkimuksena, jossa tutkija on osallistunut kehittämistyö-hön. Pääasiallisena aineistonkeruumenetelmänä on käytetty havainnointia ja aineistoa on rikastutettu kehittämistyön osallistujille lähetetyillä kysymyksillä. Tarkastelujakso on tammi-kuusta syyskuuhun 2019 jonka aikana on pidetty havainnointipäiväkirjaa.
Tutkimuksen tuloksena on syntynyt organisaation käyttöön uusasiakashankinnan myyntipro-sessi personoituna kahdelle eri asiakassegmentille, sekä konsepti myyntiryhmän toimintamal-leista, joilla myyntityötä tehdään organisaatiossa tuloksellisemmin. Toimintamalleja ja myynnin johtamista tarkasteltaessa esiin nousi erityisesti myyjien motivoiminen ja motivaati-on merkitys tuloksen tekemisessä. Myyjien motivaatiotekijöitä testattiin myös osana yrityk-sen kehittämisohjelmaa ja sen tulosten huomioiminen muussa kehittämisessä osoittautui merkittäväksi tekijäksi työn mielekkyyteen ja innostavuuteen. Myyntiprosessin rakentamises-sa nousi vahvasti olemassa olevien asiakkaiden merkitys organisaation myynnissä. Jatkuvan palvelun prosessi näytteli lähes 60 % osuutta tarkastelujakson kokonaismyynnistä. Tämä antaa painoarvoa ja merkitystä asiakaspalvelulle päivittäisellä tasolla ja kertoo osaltaan kor-keasta asiakastyytyväisyydestä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste