Markkinointiteknologia viestintäalan ohjelmistoyrityksessä
Lustig, Lotta (2020)
Lustig, Lotta
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714413
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714413
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan kohdeyrityksen markkinointiteknologiaa. Kohdeyritys on kansainvälisen viestintäalan ohjelmistoyrityksen Suomessa toivoma tytäryhtiö, joka tarjoaa ratkaisuja viestinnän tarpeisiin. Kohdeyrityksen tarjoamiin ratkaisuihin kuuluvat tiedottaminen, sosiaalisen median hallinnointi sekä analytiikan työkalut viestinnällisten toimintojen mittaamiseen, suunnitteluun ja toteutukseen.
Kohdeyrityksen markkinointiteknologian kokonaisuuteen kuuluu neljä ohjelmaa, joiden tutkimiseen tämä opinnäytetyö pohjautuu. Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään markkinointiteknologiaa, sen ohjelmistoja ja palveluita sekä markkinointiteknologiaan liittyviä haasteita ja suunnittelua. Ennen opinnäytetyön ydintä, tutkimusosaa, käydään läpi tutkimuksen toteutus.
Tutkimusosassa käsitellään kohdeyrityksen markkinointivastaavalta haastatteluna saatuja tietoja yrityksen markkinointiteknologiasta, sen tavoitteita ja saavutuksia. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään, mitä kohdeyritys tavoittelee markkinointiteknologialla ja mitä markkinointiteknologialla saavutetaan. Lisäksi selvitettiin tavoitteisiin pääsemistä ja mahdollisia haasteita. Tutkimusosa päättyy yhteenvetoon.
Opinnäytetyön viimeisessä luvussa pohditaan tutkimuksen tuloksia ja muita sen toteuttamisen aikana esille nousseita seikkoja. Lisäksi luvussa tuodaan esille ratkaisuja ja kehitysehdotuksia ongelmakohtiin, ja ehdotetaan jatkotutkimusaihetta.
Kohdeyrityksen markkinointiteknologian kokonaisuuteen kuuluu neljä ohjelmaa, joiden tutkimiseen tämä opinnäytetyö pohjautuu. Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään markkinointiteknologiaa, sen ohjelmistoja ja palveluita sekä markkinointiteknologiaan liittyviä haasteita ja suunnittelua. Ennen opinnäytetyön ydintä, tutkimusosaa, käydään läpi tutkimuksen toteutus.
Tutkimusosassa käsitellään kohdeyrityksen markkinointivastaavalta haastatteluna saatuja tietoja yrityksen markkinointiteknologiasta, sen tavoitteita ja saavutuksia. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään, mitä kohdeyritys tavoittelee markkinointiteknologialla ja mitä markkinointiteknologialla saavutetaan. Lisäksi selvitettiin tavoitteisiin pääsemistä ja mahdollisia haasteita. Tutkimusosa päättyy yhteenvetoon.
Opinnäytetyön viimeisessä luvussa pohditaan tutkimuksen tuloksia ja muita sen toteuttamisen aikana esille nousseita seikkoja. Lisäksi luvussa tuodaan esille ratkaisuja ja kehitysehdotuksia ongelmakohtiin, ja ehdotetaan jatkotutkimusaihetta.