Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Startupin strateginen asiantuntijabrändäys ja medianäkyvyyden saavuttaminen

Kvick, Mia (2020)

 
Avaa tiedosto
ONT_MiaKvick.pdf (634.8Kt)
Lataukset: 


Kvick, Mia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714593
Tiivistelmä
Asiantuntija viestii taitavasti, mutta prosessi kohti asiantuntijabrändiä on paljon muutakin kuin hyvää viestintää. Asiantuntijan oma kilpailuetu määrittelee viime kädessä sen, pystyvätkö sidosryhmät nostamaan hänet tunnustetuksi asiantuntijaksi. Tunnustetun asiantuntijuuden myötä medianäkyvyyden saavuttaminen helpottuu, kun asiantuntija on vakiinnuttanut paikkansa asiantuntijaverkostossaan. Tunnustetun asiantuntijuuden prosessi ei kuitenkaan pääty tähän, vaan sitä on ylläpidettävä aktiivisuudella ja dialogilla sidosryhmien kanssa.

Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä olivat puolistrukturoidut asiantuntijahaastattelut. Asiantuntijahaastattelut järjestettiin Helsingissä marras-joulukuussa 2019. Opinnäytetyön lähteinä olivat erilaiset julkaisut, kuten kirjat, artikkelit ja elektroniset julkaisut asiantuntijuudesta, strategisesta brändirakentamisesta ja medianäkyvyydestä. Medianäkyvyys on tässä opinnäytetyössä rajattu tarkoittamaan digitaalista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja lehtien verkkopainoksissa, sekä perinteisessä mediassa rajattu tarkoittamaan suomalaisissa lehdissä, sekä televisio- ja radiokanavilla tapahtuvaa näkyvyyttä.

Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, kuinka yritys voi strategisesti rakentaa asiantuntijabrändiä, sekä sen mahdollisuuksia saada medianäkyvyyttä asiantuntijana. Tässä opinnäytetyössä käydään läpi ne asiantuntijabrändin saavuttamiseen liittyvät prosessivaiheet, joiden läpikäynnin jälkeen voidaan alkaa tavoittelemaan medianäkyvyyttä uskottavana ja vastuullisena asiantuntijana.

Opinnäytetyön tehtävänä on tarjota toimeksiantajalle lista ehdotetuista toimenpiteistä, joita sen tulisi tehdä tullakseen sekä tunnustetuksi asiantuntijaksi, että saadakseen medianäkyvyyttä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste