Instagramin ABC - Instagram-markkinointioppaan tuottaminen matkailuyrittäjille
Kypärä, Vertti (2020)
Kypärä, Vertti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714617
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714617
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tehtävänä oli tuottaa Satakuntalaisille matkailuyrittäjille Instagram-markkinoinnin opas. Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa tiedonhankintamenetelminä käytettiin aiheesta löytyvää kirjallisuutta ja verkkoartikkeleita, asiantuntijahaastatteluja sekä Benchmarking-menetelmää. Tieto jalostettiin lopulta helppolukuiseksi erilliseksi yritysoppaaksi.
Sosiaalisen median rooli matkailun markkinointiviestinnässä kasvaa kovaa vauhtia. Digitalisaation myötä yritysten ja asiakkaiden välinen kanssakäyminen siirtyy kasvavassa määrin verkkoon ja erilaisiin sosiaalisen median kanaviin. Matkailuyrityksen tulisikin olla perillä näiden kanavien tehokkaasta käytöstä ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista markkinointiviestinnässä. Erityisesti juuri Instagramin suosio markkinointikanavana kasvaa kovaa vauhtia.
Työn myötä tuotettu Instagram-markkinointiopas esittelee Instagramin roolia sekä käyttöä modernissa matkailun markkinointiviestinnässä. Oppaan myötä sen lukija saa käsityksen siitä, millaista sisältöä palveluun on tuotettava, jotta toiminnalla olisi yrityksen imagoa ja myyntiä tukevia vaikutuksia. Opas opastaa myös vaikuttavan yritysprofiilin luomisessa sekä maksetun mainonnan toteuttamisessa. Opas käsittelee aihetta nimenomaan matkailun liiketoiminnan näkökulmasta.
Työ toteutettiin osaksi Sata matkaa maalle – hanketta, jonka kautta opas tuli myös saataville hankkeen verkkosivuille. Varsinaisesta oppaasta tuotettiin saataville myös lyhyempi tiivistetty versio. Aiheesta kiinnostunut voi ladata oppaan hankkeen verkkosivuilta vapaasti omaan käyttöönsä.
Sosiaalisen median rooli matkailun markkinointiviestinnässä kasvaa kovaa vauhtia. Digitalisaation myötä yritysten ja asiakkaiden välinen kanssakäyminen siirtyy kasvavassa määrin verkkoon ja erilaisiin sosiaalisen median kanaviin. Matkailuyrityksen tulisikin olla perillä näiden kanavien tehokkaasta käytöstä ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista markkinointiviestinnässä. Erityisesti juuri Instagramin suosio markkinointikanavana kasvaa kovaa vauhtia.
Työn myötä tuotettu Instagram-markkinointiopas esittelee Instagramin roolia sekä käyttöä modernissa matkailun markkinointiviestinnässä. Oppaan myötä sen lukija saa käsityksen siitä, millaista sisältöä palveluun on tuotettava, jotta toiminnalla olisi yrityksen imagoa ja myyntiä tukevia vaikutuksia. Opas opastaa myös vaikuttavan yritysprofiilin luomisessa sekä maksetun mainonnan toteuttamisessa. Opas käsittelee aihetta nimenomaan matkailun liiketoiminnan näkökulmasta.
Työ toteutettiin osaksi Sata matkaa maalle – hanketta, jonka kautta opas tuli myös saataville hankkeen verkkosivuille. Varsinaisesta oppaasta tuotettiin saataville myös lyhyempi tiivistetty versio. Aiheesta kiinnostunut voi ladata oppaan hankkeen verkkosivuilta vapaasti omaan käyttöönsä.