Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pedagogernas attityder om kodning som metod inom småbarnspedagogik

Kempe, Maria; Lönn, Alexandra (2020)

 
Avaa tiedosto
Examensarbete Alexandra Lönn Maria Kempe.pdf (427.2Kt)
Lataukset: 


Kempe, Maria
Lönn, Alexandra
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814790
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tilaustyö Espoon kaupungille.  Opinnäytetyön tavoitteena on saada ymmärrystä minkälaisia asenteita varhaiskasvatuksen opettajilla on koodaukseen varhaiskasvatuksen menetelmänä ja samalla nähdä, mikäli sukupuoleen perustuvia eroja on oppimisessa. Opinnäytteen työn tutkimuskysymykset ovat ”Kuinka varhaiskasvatuksen opettajat tai sosionomit suhtautuvat koodaukseen varhaiskasvatuksen menetelmänä?” sekä ”Miten henkilökunta kokee sukupuoleen perustuvia eroja koodauksen menetelmänä päiväkodeissa?”. Opinnäytetyön taustana on käytetty varhaiskasvatussuunnitelman perusteita, asenteita ja sukupuolikasvatusta. Aikaisemmat tutkimukset nostavat ylös positiivisia asioita koodauksesta oppimismenetelmänä varhaiskasvatuksessa. Menetelmä valinta työssä on puolistrukturoitu haastattelu ja laadullinen sisältöanalyysi. Työ on rajoitettu Espoon kaupungin ruotsinkielisiin päiväkoteihin. Haastatteluihin osallistui neljä varhaiskasvatuksen sosionomia tai opettajaa, joista kolmella oli ennestään kokemusta koodauksesta varhaiskasvatuksen menetelmänä. Tuloksista ei tullut yhtä kattavia kuin mitä olisimme halunneet, mutta voimme kuitenkin todeta, että koodauksen ja digitaalisten apuohjelmien käyttäminen varhaiskasvatuksessa on tuonut positiivisia kokemuksia. Asenteet koodausta kohtaan ovat enemmän pelkoa ja osaamisen puutetta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste