Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

KARVAKORVAT LIEDON ASIAKASTUTKIMUS

Uusitalo, Sara (2020)

 
Avaa tiedosto
valmis_opinnäytetyö_sarauusitalo (1).pdf (1.381Mt)
Lataukset: 


Uusitalo, Sara
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052815019
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantaja on Virvan ja Vesan Karvakorvat Oy, yritys, jota tässä työssä jatkossa kutsutaan nimellä Karvakorvat Lieto. Omistan yrityksestä 50 % joten hyödynnän opinnäytetyöni aineistoa, johtopäätöksiä ja tuloksia oman liiketoimintani kehittämisessä.

Työni tavoite oli luoda nykyisestä asiakaskunnasta profiili, jota hyödyntää markkinoinnissa ja valikoiman kehittämisessä. Tavoitteena on lisäksi kerätä tietoa asiakkaiden suhtautumisesta lisämyyntiin sekä löytää uusia palvelutarpeita yrityksen kehittämistä varten.

Tiedonkeruumenetelmä oli asiakaskysely, joka toteutettiin pienelle kohderyhmälle. Kyselyn toteutus aloitettiin vastaamalla iPadin kautta myymälässä ostoskäynnin yhteydessä, mutta kevään korona-ongelmien alettua siirryttiin sähköpostikyselyyn, eli kyselylinkkiä jaettiin jokaiselle asiakkaalle erikseen.

Kyselyn perusteella suurin asiakasryhmä on 30-50-vuotiaat naiset sekä taloudet, joissa on useita koiria.

Markkinointi on myös asiakkaiden arvioiden mukaan asia, johon yrityksen olisi syytä panostaa lisää. Tyytyväisyyskyselyn perusteella Facebook-markkinointi koetaan tehokkaimmaksi ja miellyttävimmäksi tavaksi. Lisäksi tapahtumia ja tuote-esittelyjä kaivataan aktiivisemmin.

Lisämyyntiin suhtaudutaan vakituisen asiakaskunnan mielipiteiden mukaan hyvin. Lisäpalveluita asiakaskunta kaipasi niukasti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste