Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ratsastuksesta hevosharrastukseen : Sosiaalisen median sisältösuunnitelma

Valtonen, Taija (2020)

 
Avaa tiedosto
Valtonen_Taija.pdf (12.71Mt)
Lataukset: 


Valtonen, Taija
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915144
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on jatkuvasti läsnä jokapäiväisessä elämässämme. Näin ollen myös yritysten läsnäolo sosiaalisessa mediassa on nykyään lähes välttämätöntä. Kilpailu on kuitenkin kovaa, eikä pelkkä omien tuotteiden tai palveluiden mainostaminen perinteisellä tyylillä enää riitä. Jotta potentiaaliset asiakkaat saadaan kiinnostumaan yrityksestä, täytyy yrityksen tarjota heille jotain arvokasta ja aidosti mielenkiintoista.


Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Vihdin Ratsutalli Oy:lle. Työn tavoitteena oli kehittää ratsutallin sosiaalisen median käyttöä ja luoda sille sosiaalisen median sisältösuunnitelma. Sisältösuunnitelma keskittyy sisältöihin, joiden avulla voidaan saada asiakkaat kiinnostumaan hevosten hyvinvoinnista. Lisäksi esille pyritään tuomaan vastuullisuuden ja välittämisen teemoja sekä tallin hyvää ilmapiiriä. Nämä seikat vaikuttavat ratsastuskoulun valintaan, joten teemojen näkyminen sosiaalisessa mediassa auttaa myös asiakkaiden sitouttamisessa ja uusasiakashankinnassa. Työ rajattiin käsittelemään Facebookia ja Instagramia.


Työn tietoperustassa käsitellään sosiaalista mediaa, sisällöntuotantoa ja sisältösuunnitelmien tekemistä käytännönläheisestä näkökulmasta. Keskeisiä lähteitä olivat tunnettujen sisällöntuotantoon, digitaaliseen markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan erikoistuneiden yritysten ja asiantuntijoiden blogit ja muut näiden asiantuntijatahojen tuottamat sisällöt.


Tietoperustan jälkeen käydään läpi tehdyn sisältösuunnitelman rakenne ja määritellään kohderyhmät. Läpi käydään myös kaikki sisältösuunnitelmaan valitut sisällöt ja neuvot sekä perustelut näille valinnoille. Suunnitelman luomisessa käytettiin apuna toimeksiantajan kanssa käytyjä keskusteluita ja hyödynnettiin lähteistä saatua tietoa. Tärkeä menetelmä sisältösuunnitelman luomisessa oli ideointi.


Työn tuotos eli sosiaalisen median sisältösuunnitelma sisältää neuvoja sosiaalisen median käyttöön, ohjeet Instagramin käyttöönottoon, ostajapersoonien luomisen, kuvaukset ideoiduista sisällöistä ja ohjeet niiden toteuttamiseen. Loppuun on lisätty neuvoja siitä, miten toimeksiantaja voi myös jatkossa tehdä sisällöntuotantoa ja käyttää sosiaalista mediaa suunnitelmallisesti.


Tämä opinnäytetyö on tehty kokonaisuudessaan kevään 2020 aikana. Aihe varmistui tammikuun puolivälissä ja työn lopullinen versio valmistui huhti-toukokuun vaihteessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste