Valokuvat uuden luksuksen edistämisen välineenä
Pitkänen, Netta (2020)
Pitkänen, Netta
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915371
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915371
Tiivistelmä
Työ käsittelee uutta luksusta matkailun näkökulmasta. Se keskittyy Suomen tarjoamaan uuteen luksukseen ja sen markkinointiin valokuvien avulla. Päätavoitteena on kasata valokuvakollaasi, joka tarjoaa katsauksen suomalaiseen uuteen luksukseen. Alatavoitteena on kuvien avulla tarkoitus herättää kiinnostusta uutta luksusta kohtaan sekä auttaa tunnistamaan uuden luksuksen ominaisuuksia. Toinen alatavoite on edistää uuden luksuksen tunnettavuutta Suomessa sekä ulkomailla. Kuvia on mahdollista käyttää suomalaisen uuden luksuksen markkinoinnissa.
Produktityyppisessä työssä perehdytään tietoperustan osalta megatrendeihin, joita maailmalla vallitsee ja jotka vaikuttavat matkailutoimialaan. Käsittelyssä on myös Suomen matkailun luvut, joissa voi huomata, että suuri osa matkailijoista on yhä kotimaisia. Matkailumarkkinoinnissa Suomen valttikortteina ovat puhdas luonto ja sen tarjoamat liikunta- ja urheilumahdollisuudet. Myös Suomessa vallitseva turvallisuus sekä rauha ja hiljaisuus vetoavat ulkomaisiin matkailijoihin. Uuden luksuksen esittely sekä sen vertaus vanhaan luksukseen avaa valokuvien teemaa ja tavoitetta. Sen markkinoinnissa tärkeintä on pystyä herättämään ihmisissä erilaisia tunteita sekä luomaan mielikuvia.
Produktin toteutuksessa käytettiin Canon EOS6D järjestelmäkameraa sekä kuvauksiin tarvittavaa rekvisiittaa. Toteutushetkellä vallitsevan COVID19- epidemian takia käytin kollaasissa myös muutamia vanhoja kuviani, sillä osaa suunnittelemistani kuvista ei ollut mahdollista kuvata rajoitusten takia. Ennen kuvauksia suunnittelin kohteet sekä asetelmat. Itse kuvauksissa käytin rekvisiittaa, jotta kuvista saisi esteettisesti kauniimpia sekä niiden tavoite välittyisi paremmin.
Kollaasiin päätyi 15 kuvaa, jotka jaettiin viiteen eri teemaan, joita olivat hyvinvointi, ruoka, kulttuuri, paikallisuus ja alkuperäisyys, luonto sekä aktiviteetit, ohjelmat ja elämykset. Moni kuvista kuului samanaikaisesti useaan eri teemaan. Kuvista erottui vahvasti luonto sekä suomalainen kulttuuri, perinteet ja ruoka. Liikunta oli myös yksi aiheista, jota useista kuvista löytyi. Kuvien tavoitteena oli välittää erilaisia tunteita katsojalle, jotta kiinnostus uuteen luksukseen sekä tietämys siitä kasvaisivat.
Produktityyppisessä työssä perehdytään tietoperustan osalta megatrendeihin, joita maailmalla vallitsee ja jotka vaikuttavat matkailutoimialaan. Käsittelyssä on myös Suomen matkailun luvut, joissa voi huomata, että suuri osa matkailijoista on yhä kotimaisia. Matkailumarkkinoinnissa Suomen valttikortteina ovat puhdas luonto ja sen tarjoamat liikunta- ja urheilumahdollisuudet. Myös Suomessa vallitseva turvallisuus sekä rauha ja hiljaisuus vetoavat ulkomaisiin matkailijoihin. Uuden luksuksen esittely sekä sen vertaus vanhaan luksukseen avaa valokuvien teemaa ja tavoitetta. Sen markkinoinnissa tärkeintä on pystyä herättämään ihmisissä erilaisia tunteita sekä luomaan mielikuvia.
Produktin toteutuksessa käytettiin Canon EOS6D järjestelmäkameraa sekä kuvauksiin tarvittavaa rekvisiittaa. Toteutushetkellä vallitsevan COVID19- epidemian takia käytin kollaasissa myös muutamia vanhoja kuviani, sillä osaa suunnittelemistani kuvista ei ollut mahdollista kuvata rajoitusten takia. Ennen kuvauksia suunnittelin kohteet sekä asetelmat. Itse kuvauksissa käytin rekvisiittaa, jotta kuvista saisi esteettisesti kauniimpia sekä niiden tavoite välittyisi paremmin.
Kollaasiin päätyi 15 kuvaa, jotka jaettiin viiteen eri teemaan, joita olivat hyvinvointi, ruoka, kulttuuri, paikallisuus ja alkuperäisyys, luonto sekä aktiviteetit, ohjelmat ja elämykset. Moni kuvista kuului samanaikaisesti useaan eri teemaan. Kuvista erottui vahvasti luonto sekä suomalainen kulttuuri, perinteet ja ruoka. Liikunta oli myös yksi aiheista, jota useista kuvista löytyi. Kuvien tavoitteena oli välittää erilaisia tunteita katsojalle, jotta kiinnostus uuteen luksukseen sekä tietämys siitä kasvaisivat.