Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen sisäisen viestinnän kehittäminen Intranetin avulla

Hautaluoma, Suvi (2020)

 
Avaa tiedosto
Hautaluoma_Suvi.pdf (687.2Kt)
Lataukset: 


Hautaluoma, Suvi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216161
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää yrityksen sisäistä viestintää intranetin avulla. Tarkoituksena oli suunnitella intranet yrityksen sisäisen viestinnän kanavaksi, jolla helpotetaan ja tehostetaan sisäistä tiedonkulkua sekä vähennetään yrityksen toimipisteiden välistä sähköpostiliikennettä. Toimeksiantajana tässä työssä oli pitkään Aasiassa lomapalveluja tuottava yritys, joka operoi viidessä suositussa lomakohteessa.

Viestintä on vuorovaikutusta, jolla pyritään saavuttamaan viestille asetettu tavoite. Yritysviestinnässä tavoitteena on usein tukea liiketoimintaa, saavuttaa asetettuja tavoitteita sekä vaikuttaa ulkoisiin ja sisäisiin sidosryhmiin. Vaikuttamiseksi yrityksen henkilöstöön, tulee yrityksen harjoittaa sisäistä viestintää.

Sisäinen viestintä on yrityksen sisäistä tiedonkulkua ja vuorovaikutusta, jota harjoittaa koko henkilöstö työntekijöistä johtoportaaseen. Sillä on tärkeä tehtävä työtehtäviin liittyvän tiedon välittämisessä sekä sisäisen kulttuurin rakentamisessa ja vahvistamisessa. Jotta henkilöstö voi käydä keskinäistä viestintää, tarvitaan viestinnän suunnittelua sekä viestintäkanavia. Yksi merkittävin sisäisen viestinnän kanava, intranet, on syntynyt teknologian kehityksen tuloksena. Hyvin toteutettuna intranet parantaa yrityksen sisäistä tiedonkulkua, helpottaa työn tekemistä sekä vähentää sisäistä sähköpostiliikennettä.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osiosta: teoreettisesta viitekehyksestä ja toimeksiantajan osuudesta. Teoriaosuudessa syvennytään aiheisiin viestintä, yritysviestintä, sisäinen viestintä, viestintäkanavat sekä viestinnän suunnittelu. Toimeksiantajan osuudessa käydään läpi intranetin suunnittelun työvaiheet. Lopputuotteen suunnitteluvaihetta on havainnollistettu kuvakaappauksilla. Opinnäytetyön loppuun liitetty lopullinen intranet-sivusto kuvakaappauksilla on salattu toimeksiantajan pyynnöstä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste